مساجد باید محور فعالیت‌ها و آبادی محله قرار گیرند
مساجد بايد محور فعاليت‌ها و آبادي محله قرار گيرند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس:

مساجد باید محور فعالیت‌ها و آبادی محله قرار گیرند

حجت الاسلام اميدي همزمان با هفته جهاني مسجد در گفت‌وگو با برنامه «دلگشا» از سيماي مرکز فارس تاکيد کرد: مساجد پس از پيروزي انقلاب اسلامي بسيار فعال تر از قبل شده اند و نياز است که با تلاش و فکر محور فعاليت ها و آبادي محله قرار گيرند.
شناسه خبر : 40220 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» همزمان با هفته جهانی مسجد در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «دلگشا» سیمای مرکز فارس گفت: روز جهانی مسجد روزی است که یادآور تلاش مذبوحانه کسانی است که قصد داشتند مسجد را تحقیر کنند و صهیونیست ها به مسجد الاقصی که قبله اول مسلمین است، حمله کردند اما مومنین همان روز را در راستای تکریم، روز جهانی مسجد نامگذاری کردند که در سطح شیراز و استان فارس برنامه های زیادی به این مناسبت پیش بینی شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ضمن اشاره به برنامه های اجرایی هفته جهانی مسجد، افزود: همایش «اصحاب مساجد» به همت شهرداری شیراز با محوریت مسجد محوری با حضور ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی هنری، فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج و اعضای هیئت امنای مساجد با سخنرانی آیت الله لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد. 


وی از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اصحاب مسجد به صورت پودمانی با هدف آموزش ارکان مسجد برای جذب نونهالان و نوجوانان خبر داد و خاطرنشان کرد: مساجد ما صرفا محلی برای عبادت بزرگسالان نیست و برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که نوجوانان و جوانان نیز از برنامه ها استقبال کنند و بتوانند در محیط امن و آرام مسجد فعالیت های اجتماعی، دینی و فرهنگی داشته باشند.


حجت الاسلام امیدی تصریح کرد: شبکه مساجد در واقع یک شبکه موفقی است که اگر این شبکه به طور کامل فعال شود و محور فعالیت ها و ابادی محله قرار گیرند، مردم استقبال چشمگیری خواهند کرد.


وی ادامه داد: مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار فعال تر از قبل شده اند و نیاز است که با تلاش، فکر، هیئت های اندیشه ورز و نخبگان فرهنگی و معنوی محل دور هم جمع شوند و خدماتی ارائه شود که مسجد محله آباد تر از گذشته شود.