نشست «ساعت همدلی» با حضور کانون‌های مساجد مناطق 6 و 9 شیراز برگزار شد
نشست «ساعت همدلي» با حضور کانون‌هاي مساجد مناطق 6 و 9 شيراز برگزار شد
همزمان با هفته جهانی مسجد برگزار شد:

نشست «ساعت همدلی» با حضور کانون‌های مساجد مناطق 6 و 9 شیراز برگزار شد

همزمان با هفته جهاني مسجد نشست «ساعت همدلي» با حضور ائمه جماعات، مديران و رابطان کانون هاي مساجد مناطق 6 و 9 شهرداري شيراز برگزار شد.
شناسه خبر : 40262 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» در نشست «ساعت همدلی» که همزمان با هفته جهانی مسجد با حضور ائمه جماعات، مدیران و رابطان کانون های مساجد مناطق 6 و 9 شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: این نشست با هدف آشنایی کانون های مساجد مناطق مختلف شیراز برگزار شده است تا فرصتی برای تبادل تجربه های فرهنگی و تربیتی مدیران و فعالان فرهنگی مساجد فراهم آید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه خدمت به مسجد یک نعمت الهی است، خاطرنشان کرد: بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات از دیگر اهداف این نشست است.


حجت الاسلام امیدی در ادامه گفت: در این نشست ها به دنبال این هستیم تا ظرفیت های فرهنگی، دینی و هنری مساجد شناسایی و معرفی شود و بتوانیم به ارائه خدمات به ویژه در حوزه اوقات فراغت کانون های مساجد بپردازیم.


وی با تاکید بر ثبت فعالیت های کانون در سامانه «بچه های مسجد» و رویداد ملی «فهما» در سال جاری، گفت: به منظور برخورداری از جمایت های ملی لازم است که مدیران کانون ها برای اخذ شناسه ملی اقدام کنند.

حجت الاسلام امیدی خاطرنشان کرد: از ظرفیت های موجود در ستاد استان برای انعکاس فعالیت ها استفاده خواهیم کرد و روابط عمومی انعکاس در صدا و سیما، رسانه ها و به ویژه خبرگزاری شبستان را پیگیری می کند.


وی افزود:  بیش از 30 مورد خدمات برای اوقات فراغت تابستان کانون های مساجد فارس پیگیری شده است که این خدمات با انعقاد تفاهم نامه با نهاد های اجرایی و بخش خصوصی ارائه خواهد شد که شامل اسکان در مشهد مقدس، استفاده از سینما ها، استخر ها و بازدید از اماکن تاریخی و برگزاری اردو ها در باغ های شیراز با همکاری شهرداری است.


 

تربیت مدیران مومن و متعهد از ظرفیت های مسجد است

براساس این گزارش، «علیرضا شادباش» نیز در این نشست با بیان اینکه مسجد بهترین محل برای تربیت مدیران است، گفت: یکی از ظرفیت ها و توانمندی های مسجد این است که مدیران مومن و متعهد را تربیت کند تا به امور جامعه بپردازند.


معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس از برگزاری دیدار های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در روز های دوشنبه در مساجد خبر داد و گفت: در این دیدار ها که مدیران مدارس مناطق نیز حضور دارند، این آمادگی وجود دارد که بنا به تقاضای مدیران کانون های مساجد نیز برای رفع مشکلات برگزار شود.


مدیرکانون فرهنگی هنری «شهید چمران» مسجد شهید مطهری شیراز همچنین اظهار داشت: بخشنامه «مسجد؛ مدرسه، منزل» به مدارس ابلاغ شده است و در قالب این بخشنامه مدارس ملزم به همکاری با مساجد در اجرای برنامه های دانش آموزی هستند.

این گزارش می افزاید: این نشست با بیان نقطه نظرات و پیشنهادات مدیران و رابطان کانون های مساجد حاضر در جلسه همراه بود و مقرر شد برای هر منطقه یک دبیر برای هماهنگی برنامه ها انتخاب شود.


لازم به ذکر است؛ نشست «ساعت همدلی» روز های سه شنبه هر هفته با حضور کانون های مساجد یکی از مناطق 11 گانه شهرداری شیراز برگزار و از مدیران کانون های مساجد فعال با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.