جلسه هماهنگی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کشور برگزار شد
جلسه هماهنگي پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان کشور برگزار شد
به میزبانی دفتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛

جلسه هماهنگی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کشور برگزار شد

جلسه هماهنگي پانزدهمين مسابقات قرآني «مدهامتان» کشور با حضور دبير مسابقات قرآني مدها متان کشور و ستاد اجرايي اين مسابقات در دفتر مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس برگزار شد.
شناسه خبر : 40528 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، جلسه هماهنگی پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدها متان» کشور با حضور «مجتبی میرزایی نسب» دبیر مسابقات قرآنی مدها متان کشور، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس و ستاد اجرایی این مسابقات در دفتر «حمیدرضا قانعی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.


 

اعلام پشتیبانی از برگزاری پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدها متان» کشور به میزبانی شیراز
«حمیدرضا قانعی»
در این جلسه با اشاره به سابقه قرآنی شیراز، گفت: شیراز یکی از محدود شهرهای کشور است که از سبغه قرآنی قوی برخوردار است و حضرت شاهچراغ (ع) یکی از کاتبان وحی بوده است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: جلسات قرآنی شیراز همواره زبانزد بوده است و این در حالی است که کمتر به آن پرداخته شده است.


وی ضمن اعلام پشتیبانی از برگزاری پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدها متان» کشور به میزبانی شیراز، تاکید کرد: همه ظرفیت های استانی برای برگزاری مسابقات باید پای کار بیایند و برنامه ریززی مناسبی صورت گیرد تا با برکت حضور حضرت شاهچراغ (ع) خاطره خوبی در ذهن شرکت کنندگان نقش ببندد.


 

مرحله پانزدهم مسابقات قرآنی مدها متان 12 الی 15 مهرماه در شیراز برگزار خواهد شد
براساس این گزارش، حجت الاسلام «حسین امیدی» نیز گفت: تاکنون 14 دوره از مسابقات قرآمی مدهامتان برگزار شده است و در آستانه برگزاری مرحله پانزدهم هستیم که 12 الی 15 مهرماه در شیراز برگزار خواهد شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، افزود: مکاتباتی صورت گرفته و دستگاه های فرهنگی استان و شیراز در جریان برگزاری مسابقات قرار گرفتند که ان شاءالله با استفاده از همه ظرفیت های موجود و رایزنی هایی که با حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) انجام شده بتوان مسابقات را در سطح مطلوب برگزار کرد.


وی با بیان اینکه امور به شکل دقیق در حال پیگیری است، یادآور شد: دستیار استاندار در امور قرآنی و مدیر کانون فرهنگی هنری شهیدان گل آرایش مسجد آقاباباخان شیراز مجری مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدها متان است.


 

بالغ بر یکصد نفر از اعضای قرآنی کانون های مساجد در شیراز رقابت خواهند کرد
این گزارش می افزاید: «مجتبی میرزایی نسب» نیز در این جلسه گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان در صدر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار دارد و در برنامه ریزی هایی که در حوزه قرآنی انجام می شود، این مسابقات حرف اول را می زند.


دبیر مسابقات قرآنی مدها متان کشور بهره مندی شیراز از وجود با برکت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) را یکی از دلائل انتخاب شیراز برای میزبانی مسابقات قرانی مدهامتان دانست و افزود: امسال پانزدهمین دوره از مسابقات در شیراز برگزار می شود و شانزدهمین دوره مسابقات نیز آغاز خواهد شد.


مدیر فرهنگی، اجتماعی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: بالغ بر یکصد نفر از اعضای قرآنی کانون های مساجد در رشته های مختلف در شیراز رقابت خواهند کرد و فضای معنوی را بر این شهر حاکم خواهند کرد.


وی از پشتیبانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از این مسابقات قدردانی کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیکترین مجموعه به کانون های مساجد است و با همراهی و همدلی قطعا اتفاق خوبی را رقم خواهند زد.


 

مسابقات مدها متان فرصت مغتنمی است تا از اساتید و پیشکسوتان قرآنی تجلیل شود
همچنین «عطاءالله امیدواری» گفت: بحث فعالیت های قرآنی و متسابقین قرآنی که رنگ و بوی مسجد را دارند و تکریم این بزرگواران بسیار لازم و می توان گفت شرعی است که در حین اجرای مسابقات باید به آن توجه داشت.
دستیار استاندار فارس در امور قرآنی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای معنوی و ترنم قرآنی در شیراز می تواند نقشه بدخواهان فرهنگی شهر را نقش بر آب کند و در این خصوص هرکس هر کاری که از دستش بر می آید لازم است انجام دهد. 


مدیر کانون فرهنگی هنری شهیدان گل آرایش مسجد آقاباباخان شیراز که مجری مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدها متان است، گفت: خاطرنشان کرد: توقع بر این است که با همکاری نخبگان، جامعه قرآنی و اهالی مسجد اتفاق های خوبی رقم بخورد.


وی تاکید کرد: این رویداد مهم قرآنی فرصت مغتنمی است تا از اساتید و پیشکسوتان قرآنی تجلیل شود.