ستاد اجرایی پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» کشور تشکیل شد
ستاد اجرايي پانزدهمين مسابقات قرآني «مدهامتان» کشور تشکيل شد

ستاد اجرایی پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» کشور تشکیل شد

ستاد اجرايي پانزدهمين مسابقات قرآني «مدها متان» به ميزباني شيراز و با حضور دبير مسابقات قرآني مدها متان کشور و اعضاي اين ستاد تشکيل شد.
شناسه خبر : 40529 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز شنبه 12 شهریورماه در جلسه ستاد اجرایی مسابقات قرآنی «مدها متان» به میزبانی شیراز، گفت: مایه خیر و برکت است که میزبان انسان های مومن و متدینی هستیم که با کلام خدا مانوس هستند.


 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) از اهالی قرآنی کانون های مساجد کشور یک توفیق الهی است، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد را از ابتدای فعالیت به نام قرآن و سرود های انقلابی شناخته اند و با برگزاری این رویداد مهم قرآنی هویت کانون ها نمود پیدا می کند و فعالیت ها نیز روشن تر می شود.


وی با تاکید بر اینکه همه ظرفیت های استان به کار گرفته می شود تا این رویداد به نحو مطلوب برگزار شود، افزود: جلسات متعددی با دفتر نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گرفته شده و نهاد های فرهنگی و دینی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیر در برگزاری مسابقات همراهی خواهند کرد.


حجت الاسلام امیدی یادآور شد: اجرای مسابقات بر عهده «عطاءالله امیدواری»، دستیار قرآنی استاندار فارس و مدیر کانون فرهنگی هنری «شهیدان» گل آرایش» مسجد آقابابا خان شیراز است.

مسابقات مدهامتان جزء چهار مسابقات قرآنی برتر کشور است
براساس این گزارش، «مجتبی میرزایی نسب» نیز در این جلسه گفت: پس از 2 سال برگزاری مسابقات در مشهد مقدس به دنبال ایجاد تغییراتی در محل و روند برگزاری مسابقات بودیم که با توجه به بهره مندی شیراز از برکت وجود حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تصمیم گرفته شد تا مکان برگزاری به شیراز منتقل شود.


دبیر مسابقات قرآنی مدها متان کشور با بیان اینکه برکت حضور متسابقین در این فضای معنوی بر برکت مسابقات می افزاید، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص برنامه های قرآنی و به ویژه مسابقات قرآنی رهنمود های ارزشمندی را مطرح کرده اند که برپایی محافل قرآنی و پایگاه های قرآنی در مساجد از آن جمله است.


مدیر فرهنگی، اجتماعی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: امیدواریم در پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدها متان به میزبانی شیراز بتواند پرچمدار منویات رهبر انقلاب در خصوص محافل قرآنی و تلاوت جمعی باشد تا به تمام کانون های مساجد کشور تسری پیدا کند.


وی همچنین افزود: امید است این رویداد مهم قرآنی که جزء چهار مسابقات برتر کشور است، بتواند با استفاده از شبکه وسیح کانون های مساجد پایگاه های قرآنی با محوریت مساجد را رقم بزند.


میرزایی نسب ابراز امیدواری کرد: مسابقات قرآنی مدها متان با مجوز ستاد عالی مسابقات قرآن کشور اجرا می شود و امید است این دوره نیز خاطرات خوشی را برای متسابقین رقم بزند.


دبیر مسابقات قرآنی مدها متان کشور با تاکید بر اینکه بر این اعتقاد هستیم تا از فضای مسابقات برای جریان سازی و نشر معارف قرآن کریم استفاده کنیم، اظهار داشت: مسابقات قرآن مدها متان یکی از ابزار هایی است که سال ها برای نشر قرآن کریم استفاده می شده و سفره ای بابرکت در اختیار کانون های مساجد کشور است.


 

تکریم متسابقین و حفظ کرامت بچه های مسجد مهم است
این گزارش می افزاید: «عطاءالله امیدواری» نیز گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان در رهنمود هایی بر مسجدمحوری تاکید داشته اند و برگزاری مسابقات قرآنی مدها متان نیز می تواند به گونه ای لبیک به فرمایشات معظم له باشد.


دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با تاکید بر اینکه تکریم متسابقین و حفظ کرامت بچه های مسجد مهم است، اظهار داشت: همه تلاش و کوشش بر این اصل قرار دارد ضمن اینکه فضا نیز مهیاست.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهیدان گل آرایش مسجد آقاباباخان شیراز که مجری مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدها متان است، گفت: حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) محل برگزاری مسابقات خواهد بود و در صورت لزوم بخش هایی از مسابقات در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) برگزار می شود.


وی از تشکیل کمیته هایی برای اجرای شایسته و باشکوه مسابقات خبر داد و گفت: استان فارس در سال 1382 نیز میزبان برگزاری مسابقات قرآنی مدها متان بوده است و امیدواریم این دوره از مسابقات نیز به صورت مطلوب برگزار شود. 


خاطرنشان می شود: مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدها متان» از 12 لغایت 15 مهرماه در شیراز برگزار می شود.