زیارت مجازی و ارایه محتوا در موکب کانون «منتظران ظهور» کازرون
زيارت مجازي و ارايه محتوا در موکب کانون «منتظران ظهور» کازرون

زیارت مجازی و ارایه محتوا در موکب کانون «منتظران ظهور» کازرون

شفيعي از راه اندازي موکب فرهنگي و هنري «منتظران ظهور» با همکاري مجموعه اي از دستگاه‌هاي فرهنگي شهرستان کازرون خبر داد و گفت: در اين موکب امکان زيارت مجازي فراهم است؛ ضمن اينکه براي زوار محتواي صوتي و تصويري نيز ارايه مي‌شود.
شناسه خبر : 40603 تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۰۵

«محمدجعفر شفیعی»، مسئول موکب «منتظران ظهور» کازرون در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان فارس با اشاره به راه اندازی موکب های مختلف از سوی دستگاه های اجرایی، به منظور خدمات رسانی به زوار ابا عبد الله الحسین (ع) گفت: موکب فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» با همکاری مجموعه ای از دستگاه ‌های فرهنگی شهرستان، ظرفیت های مردمی و خیرین در راستای ارائه خدمات به زوار حسینی در کربلای معلی راه اندازی شده است.


مدیر کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» برای سومین سال است که در کنگره عظیم اربعین حسینی موکب برپا می‌کند، افزود: موکب«منتظران ظهور» در شهر کربلا و در موقعیت مجسرالعباس، در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.


وی با اشاره به اینکه پذیرایی از زوار و برپایی مراسم روضه و زیارت عاشورا از فعالیت‌ های موکب خواهد بود، افزود: در این موکب همچنین کلیپ ‌های مناسبتی، زیارت مجازی و محتوای مناسب صوتی و تصویری مناسب ارائه می‌شود که زوار می‌توانند با دریافت این محتوا ها در طول سفر از آنها بهره‌مند شوند.


این فعال فرهنگی با بیان اینکه کانون های مساجد همواره فعالیت های بسیار خوبی در راستای جذب جوانان به مسجد و فرهنگ مسجدی دارند، خاطر نشان کرد: یکی از نشانه ها و مقدمات عصر ظهور حضرت مهدی موعود (ع)، جهانی شدن پیام پیاده روی اربعین است و لذا ما به عنوان شیعه و محب ائمه معصومین (ع) باید در مسیر معرفی و تبیین هر چه بهتر و بیشتر این مسئله تلاش نماییم.


شفیعی پیاده روی اربعین حسینی را مصداق بارز قدرت نرم شیعه در دوران غیبت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) دانست و گفت: تبیین ابعاد مختلف پیاده روی اربعین حسینی یکی از مهم ترین رسالت های منتظران ظهور را تشکیل می دهد و از برکات منحصر به فرد آن را می‌توان ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و تقویت روحیه انس با اهل بیت علیهم‌السلام بر شمرد.


وی یادآور شد: امروز باید به مسائل فرهنگی و بعد فرهنگی اربعین حسینی و نهضت امام حسین (ع) توجه بیشتری داشته و در واقع پیام‌رسان شهدای کربلا و اهداف قیام امام حسین (ع) باشیم.


مسئول موکب «منتظران ظهور» کازرون بر اهمیت همکاری و همدلی میان موکب‌داران عراقی و ایرانی تأکید کرد و بیان داشت: انتظار می رود که موکب‌داران ایرانی و عراقی در ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران پیاده اربعین حسینی با همدیگر همکاری داشته باشند تا شاهد تأثیرگذاری بیشتری در بحث وحدت مسلمانان باشیم.


وی در پایان اظهار امیدورای کرد: در قالب موکب «منتظران ظهور»، بتوانیم سهم عمده ای در خدمات فرهنگی، ترویج و توسعه و تعمیق شعائر فرهنگی و دینی در ایام اربعین حسینی داشته باشیم.