امضای تفاهم‌نامه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز
امضاي تفاهم‌نامه ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد فارس با سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري شهرداري شيراز

امضای تفاهم‌نامه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز

تفاهم نامه ستاد کانون هاي مساجد فارس با سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري شهرداري شيراز با حضور مسئولان اين 2 نهاد امضا شد.
شناسه خبر : 40606 تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، با حضور حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس و «روح الله مظفری»، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز تفاهم نامه همکاری طرفین به امضاء رسید.

  
 

تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد در عرصه حفاظت از محیط زیست و فضای سبز شهری


حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز 15 شهریورماه در جلسه امضای تفاهم نامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به اهداف انعقاد این تفاهم نامه گفت: به منظور گسترش زمینه های همکاری های مشترک و استفاده از ظرفیت های بالقوه مساجد و همچنین لزوم هم اندیشی در عرصه حفاظت از محیط زیست و فضای سبز شهری این تفاهم نامه منعقد شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: در قالب این تفاهم نامه دوره های آموزشی، طرح های مشارکتی، استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود، طرح های تحقیقاتی مشترک، برپایی نمایشگاه و نشست دیده شده است.


وی با اشاره به اینکه مساجد به واسطه ارتباط با عموم مردم از ظرفیت های بی شماری برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت ها می توان در راستای حفاظت از محیط زیست و توسعه فضای شهری بهره برد.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به برگزاری پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» به میزبانی شیراز، تاکید کرد: در این زمینه همه سازمان ها و نهاد ها به نحو مقتضی می توانند مشارکت داشته باشند تا شهر از عطر معنوی قرآن لبریز شود.

مسجد بهترین محل برای اطلاع رسانی امور شهری است
براساس این گزارش، «روح الله مظفری» نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه کار برای خدا و مسجد ماندگار است، گفت: همه کار ها و فعالیت ها باید برای خدا و در خدمت مسجد باشد زیرا عموم مردم در خانه های خدا حضور پیدا می کنند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان خاطراتی از حضور در مساجد، افزود: من فعالیت های کانون های مساجد را از نزدیک مشاهده کرده ام و بر این باوریم که هر دو سازمان در راستای هم برای رشد و تعالی فعالیت می کنند.


وی خاطرنشان کرد: فعالیت های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بسیار گسترده است که نیازمند اطلاع رسانی به مردم است و مسجد بهترین محلی برای این امر می تواند باشد.
مظفری در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: همکاری در برگزاری باشکوه این مسابقات یک وظیفه همگانی است و هرکس به سهم خود هر قدمی می تواند، بردارد.