جلسه هماهنگی پوشش رسانه‌ای پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» برگزار شد
جلسه هماهنگي پوشش رسانه‌اي پانزدهمين دوره مسابقات قرآني «مدهامتان» برگزار شد

جلسه هماهنگی پوشش رسانه‌ای پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» برگزار شد

جلسه هماهنگي پوشش رسانه‌اي پانزدهمين دوره مسابقات قرآني «مدهامتان» به ميزباني معاونت سيماي مرکز فارس برگزار شد.
شناسه خبر : 40791 تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، این جلسه با حضور حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس،  «هادی بستام»، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی استان فارس و «علیرضا باغبان منش»، معاون سیمای مرکز فارس برگزار شد.


مسابقات قرآنی «مدهامتان» ظرفیت های دینی و فرهنگی شیراز را معرفی خواهد کرد
حجت الاسلام «حسین امیدی» در این جلسه گفت: شیراز مهد علم و ادب و مرکز اندیشه های دینی و اسلامی است که پیشینه آن بر همه واضح و روشن است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: برگزاری این مسابقات قرآنی با توجه به حضور متسابقین از سراسر کشور ظرفیت های دینی و فرهنگی شیراز را معرفی خواهد کرد چرا که شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) با جلوه های فرهنگی و هنری و قرآنی معرفی خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: حضور متسابقین از اقصی نقاط کشور، 10 داور مطرح و بین المللی سطح یک کشور و مسئولان کشوری و استانی در حین برگزاری مسابقات با پوشش خبری و تبلیغات رسانه ای می تواند موج قرآنی ایجاد کرده و فضا را آکنده از عطر کلام وحی کند.


تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها در انعکاس رسانه ای پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان»
براساس این گزارش، «هادی بستام» نیز در این جلسه گفت: پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» یکی از سه طرح قرآنی است که پوستر آن با حضور استاندار فارس رونمایی شد و این اهمیت موضوع را دوچندان می کند.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی استان فارس خاطرنشان کرد: متولی اجرای این رویداد قرانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که مسجد محوری این برنامه را روشن می کند و همچنین نمایان گر پیوند مسجد و قرآن است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با بیان اینکه این مسابقات کشوری است و ضریب اهمیت بالایی دارد، تاکید کرد: این مسابقات با توجه به میزبانی شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) اهمیت زیادی دارد و لازم است همه ظرفیت ها به کار گرفته شود. 

وی همچنین اظهار داشت: در حوزه رسانه این دغدغه وجود دارد که این رویداد مهم قرآنی از سوی اصحاب رسانه به طور کامل و شایسته انعکاس داده شود و مغفول نماند.


اعلام آمادگی برای پوشش مطلوب مسابقات قرانی «مدهامتان» در رسانه ملی
این گزارش می افزاید: همچنین «علیرضا باغبان منش» در این جلسه گفت: وظیفه ذاتی ما پرداختن به قرآن و ترویج آموزه های دینی است که در قرآن نهفته است و به ویژه در مورد نسل امروز که دهه 70 تا 90 هستند، با اهمیت تر است.


معاون سیمای مرکز فارس با بیان اینکه همه دستگاه ها و افراد در برابر نشر قرآن کریم مسئول هستند، خاطرنشان کرد: نسل امروز بسیار نگاه متفاوت تری دارند و لازم است که پیام های فرامتنی برای ایشان درنظر گرفته شود و در قالب برنامه ها و مسابقات مختلف قرآن را ترویج کرد.


وی ضمن اعلام آمادگی برای پوشش مطلوب مسابقات قرانی «مدهامتان» در رسانه ملی، گفت: برحسب وظیفه دینی و قرآنی، از همه ظرفیت های سیمای فارس استفاده خواهد شد.


باغبان منش تاکید کرد: این مسابقات یک رویداد مهم قرآنی است و در قالب برنامه های مختلف این رویداد به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.


گفتنی است، در این جلسه ضمن بیان انتظارات و پیشنهادات، در خصوص انعکاس مطلوب مسابقات در رسانه ملی بحث و تبادل نظر شد.