مسئولان استان فارس از پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامّتان» سخن گفتند
مسئولان استان فارس از پانزدهمين مسابقات قرآني «مدهامّتان» سخن گفتند

مسئولان استان فارس از پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامّتان» سخن گفتند

همزمان با برگزاري مرحله کشوري پانزدهمين دوره از مسابقات قرآني مدهامّتان به ميزباني استان فارس در شيراز؛ سومين حرم اهل بيت (ع) مسئولان استان به بيان ديدگاه‌هاي خود در مورد اين مسابقات پرداختند.
شناسه خبر : 41245 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۴:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان از 12 الی 15 مهرماه جاری به میزبانی شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) در آستان مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است که در این هنگامه تنی چند از مسئولان استان فارس نظرات خود را ابراز داشتند.


توجه به عرصه قرآنی در مساجد تاثیر بیشتری دارد
آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: قرآن کریم درس زندگی بشر است و انس با قرآن، حفظ و قرائت آن آثار و برکات بسیار خوبی برای هر انسانی دارد که در آن قدم می گذارد.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسابقات مدهامّتان بیشتر مخاطبان جوان را مورد توجه قرار می دهد تا نسل جوان ما انس بیشتری با قرآن کریم و مفاهیم قرآنی بگیرند و در زندگی آینده خود این مفاهیم ارزشمند را در کشور و جهان اسلام بکار ببرند.


شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی نور چشم در میان سایر جوانان هستند
آیت الله سید علی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه قدر جوانی را بدانیم چرا که خداوند به ملائکه خود نسب به جوان صالح افتخار می کند، گفت: قاریان قرآن و شرکت کنندگان در مسابقات و رویداد های قرآنی نور چشم و حجت الهی در میان سایر جوانان هستند و برای موفقیت نسل جوان فعال در عرصه ها و حوزه های قرآنی دعا می کنیم.


وی با بیان اینکه مسابقات مدهامّتان مهم است، افزود: آیات الهی مطابق بر فطرت است و جوانان هم دارای فطرت پاک هستند و بیشترین اثر را در روحیه جوانان و خط مشی زندگی آنان دارد.


مسابقات مدهامّتان فرصت مطلوبی برای تربیت نسل قرآنی و ترویج معنویات است
آیت الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مسابقات مدهامّتان فرصت مطلوبی برای تربیت نسل قرآنی و ترویج معنویات و برکات قرآن کریم در جامعه است.


وی با تاکید بر اینکه هر کاری بر مبنای مسجد در جامعه انجام شود، دارای برکت و رونق و رشد خواهد شد خاطرنشان کرد: جامعه ما اگر به جامعه قرآنی تبدیل شود، شاهد رفع تمام مشکلات اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و حاکمیتی خواهیم بود.


کانون فرهنگی هنری مسجد خاستگاه فعالیت های قرآنی است
محمد فرخ زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز گفت: شیراز به عنوان شهری دارای سابقه کهن در حوزه قرآنی معروف است و شهر قرآنی شناخته می شود و دارای مساجد متعدد و بیش از یک هزار و 420 امامزاده واجب التعظیم در فارس است. 


وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، تشکل های مردم نهادی هستند که با رویکرد دین باورانه و مذهبی برای رونق فعالیت های مذهبی و قرآنی تشکیل شده اند و اگر قرار است در کشور کاری شود که با محوریت قرآن باشد،کانون فرهنگی هنری مسجد خاستگاه آن است و مدهامتان نمود همین کار ارزشمند در مساجد است که در سومین حرم اهل بیت (ع) شاهد برگزاری مسابقات کشوری آن هستیم.


 

مسابقات مدهامّتان نقطه عطفی در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری فارس است 
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، رئیس موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات قرآنی مدهامّتان در شیراز، گفت: امیدواریم این حرکت نوجوانان و جوانان را به سمت حفظ و به کار بردن آموزه های قرآن کریم حرکت دهد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تاکید کرد: مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای تعظیم و ترویج شعائر الهی است.

مساجد و کانون های فرهنگی مساجد بهترین مکان برای برگزاری رویداد های قرآنی می شود
عطالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی نیز گفت: مساجد و کانون های فرهنگی مساجد بهترین مکان برای برگزاری رویداد های قرآنی می شود زیرا محله محوری و مسجد محوری بهترین اقدام برای برگزاری برنامه های فرهنگی و معنوی در نقاط مختلف شهر است.  


مدیر کانون فرهنکی هنری شهیدان گل آرایش مسجد آقاباباخان شیراز اظهار داشت:برگزاری مسابقات قرآنی در قرآنی شدن شهر شیراز نقش موثری دارد و «مدهامتان» یک فرصت ارزشمند در حوزه قرآنی است و باید شاهد تداوم این مسابقات باشیم.


 

مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند
آیت الله علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان» در شیراز گفت: قرآن موجب هدایت انسان به صراط مستقیم می شود و کسانی که قرآن را پیشوا و الگوی زندگی قرار دهند، در مسیر بهشتی قرار می گیرند و بی اعتناکنندگان به قرآن به مسیر دور شدن از خدا و دوزخ خواهند بود.


وی با تاکید بر نقش و جایگاه والای قرآن در جامعه اسلامی عنوان کرد: جامعه اسلامی در حفظ و قرائت و پایبندی به قرآن باید اهتمام فراوان داشته باشد و مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند و این مسابقات در رشد و تعالی معارف قرآنی موثر است.


سرمشق گرفتن نوجوانان و جوانان از قرآن یک موهبت است
حجت الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه قرآن همیشه راهگشاست، گفت: قرآن کتاب زندگی است و سرمشق گرفتن نوجوانان و جوانان از قرآن یک موهبت است که فعالیت های قرآنی زمینه آن را فراهم می کند.


وی افزود: انقلاب بر پایه مساجد شکل گرفته و جلسات قرآنی مساجد موجب پیروزی انقلاب شد و قرآن در زندگی مادی و معنوی نوجوانان و جوانان نقش موثر دارد و نسل جدید را به حضور در برنامه قرآنی مساجد تشویق می کند.


 

میزبانی از مسابقات مدهامّتان تاثیر ویژه ای در احیای هویت قرآنی دارد
حجت الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه شیراز به عنوان سومین حرم و پایگاه قرآنی کشور میزبان خوبی برای این مسابقات است، گفت: شیراز دارای دروازه قرآن، حضرت شاهچراغ (ع) و سید علا الدین حسین (ع) کاتبان قرآن بودند و حافظ شیرازی که هر چه کرد از دولت قرآن بوده است.


وی تاکید کرد: میزبانی از مسابقات مدهامّتان تاثیر ویژه ای در احیای هویت قرآنی دارد و جانمایی افتتاحیه در مسجد نصیر الملک هوشمندانه و اتصال تمدنی و فرهنگی است.


در مسابقات قرآنی مدهامّتان نقش مساجد در موضوعات قرآنی به خوبی دیده شده است
محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ های قرآنی فارس گفت: مسابقه قرآنی مدهامّتان قطعا برای مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی بوده و بهترین راهکار در حوزه قرآنی، انجام اقدامات قرآنی در سبک های جدید است. 


وی اضافه کرد: با به روز کردن موضوعات قرآنی می توان نسل جدید را به مسجد هدایت کرد و استان فارس در سه هفته اخیر در موضوعات قرآنی اقدامات خوبی داشته که نشان می دهد فارس در موضوعات قرآنی موثر است و شیراز می تواند قلب قرآن کشور باشد.


مسابقات قرآنی مدهامّتان یک اقدام موثر در حوزه قرآنی برای نوجوانان و جوانان است 
رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس و عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در بحث قرآنی هر کاری کنیم کم است، گفت: مسابقات قرآنی مدهامّتان یک اقدام موثر در حوزه قرآنی برای نوجوانان و جوانان است.

   
وی تاکید کرد: این مسابقات فرصتی برای فعالیت بهتر در عرصه قرآنی و رشته های مختلف قرآنی را فراهم می کند.