نشست مدیران، دبیران و رابطین مساجد مناطق 12گانه شیراز برگزار شد
نشست مديران، دبيران و رابطين مساجد مناطق 12گانه شيراز برگزار شد

نشست مدیران، دبیران و رابطین مساجد مناطق 12گانه شیراز برگزار شد

نشست مشترک مديران، دبيران و رابطين مساجد مناطق 12 گانه شيراز و مديران دستگاه هاي اجرايي حوزه مساجد فارس در نهاد نمايندگي ولي فقيه در استان برگزار شد.
شناسه خبر : 42159 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز امروز 21 آبان ماه در این جلسه با بیان اینکه کار برای خدا برکت می آورد، گفت: در 12 منطقه و هر منطقه ای باید دور هم نشستن، صمیمیت و ارتباطات را بررسی کنیم و شبکه مساجد یعنی اینکه ائمه جماعت همدیگر را بشناسند و از امکانات مساجد استفاده کنند.


وی تاکید کرد: اصل دلچسبی کار روحانیت و مساجد به همراهی دل ها بوده است و اهداف دینی مشترک داشته اند و این باعث شد یک ملت را یکباره حرکت دادند پس باید واقعیت صمیمیت و اخلاص را به نمایش بگذارید و همه کمبود ها رفع می شود.


امام جمعه شیراز با یادآوری این مطلب که سیره مرحوم آیت الله ابوالحسن حدائق در حوزه ها باید تدریس و شئون فعالیت مرحوم حدائق باید معرفی شود، تاکید کرد: روحانیت در اوج گناهان در دوره رضاخانی و محمدرضاخانی دل مردم تسخیر کردند و ما باید نسبت به سیره سلف صالح آشنا شویم و اقدام کنیم.


وی با اشاره به اینکه برای شهادت امام کاظم (ع) سال گذشته حرکتی انجام گرفت که حرکت خوبی بود، اضافه کرد: امور مساجد باید موضوع برگزاری مراسم ویژه شهادت امام کاظم (ع) به خوبی توسط مرکز امور رسیدگی مساجد پیگیری شود تا مراسم بزرگداشت برگزار شود.


براساس این گزارش: حجت الاسلام حسین امیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس نیز در این جلسه گفت: مساجد، پاک ترین و بهترین زمین خدا برای فعالیت های فرهنگی، سیاسی و دینی هستند.


 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه کار در مسجد به سمت جامعه دینی و فضای بهتری نسبت به فضای حال حاضر برود، افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی در مسجد می تواند رفع شود.


وی با بیان اینکه اولویت سنجی در حل مسائل و مشکلات را در قالب تدوین نظام مسائل مساجد دنبال خواهیم کرد، گفت: امید واریم با همفکری نخبگان و همراهی ارکان مساجد و به ویژه امامان جماعت بتوانیم قدم های موثری در راه حل مشکلات برداریم.


خاطرنشان می شود، در این جلسه مدیران و دبیران مساجد مناطق 12 گانه شیراز در حضور مسئولان حوزه مسجد استان فارس از جمله تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه، بسیج مساجد و محلات به طرح مسائل و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.