فعالیت 680 کتابخانه مخزن‌دار و باز در کانون‌های مساجد استان فارس
فعاليت 680 کتابخانه مخزن‌دار و باز در کانون‌هاي مساجد استان فارس
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس خبر داد؛

فعالیت 680 کتابخانه مخزن‌دار و باز در کانون‌های مساجد استان فارس

حجت‌الاسلام اميدي، ضمن تشريح برنامه هاي ويژه هفته کتاب، از تاسيس 680 کتابخانه مخزن دار و باز (شبستاني) در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان خبر داد.
شناسه خبر : 42190 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز 22 آبان ماه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در حال برگزاری است که به این مناسبت برنامه های ویژه ای نیز در کتابخانه ها و کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ضمن تشریح برنامه ها، افزود: 680 کتابخانه مخزن دار و باز (شبستانی) در کانون های فرهنگی هنری مساجد تاسیس شده است و در ایام هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، نهضت کتابخوانی و مطالعه مفید برنامه هایی را تدارک دیده اند.


وی با تاکید بر اینکه رونق بخشی به کتابخانه های مساجد از دیگر اهداف برنامه های هفته کتاب است، یادآور شد: با توجه به اینکه اقشار مختلف مردم در سنین مختلف از کتابخانه های مساجد استفاده می کنندف برنامه های این ایام می تواند در تقویت این برنامه های مردمی و خودجوش موثر باشد.


حجت الاسلام امیدی همچنین از اجرای طرح «شنبه های کتاب» در کانون های مساجد خبر داد و گفت: این طرح با معرفی کتاب های مختلف توسط امامان جماعت، مدیران و اعضای کانون های مساجد برای نمازگزاران و مخاطبان همراه است.


مدیر ستاد فهمای استان فارس با اشاره به دیگر برنامه ها، اظهار داشت: انتشار پیام و عکس نوشته حاوی سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و مطالعه در بستر فضای مجازی، بازدید از کتابخانه ها و تکریم کتابداران، برگزاری مسابقات با موضوع کتاب، برپایی نمایشگاه های کتاب و مسابقات کتابخوانی از دیگر برنامه های هفته کتاب است.


وی همچنین از اجرای طرح «پالایش کتاب» کتابخانه های مساجد خبر داد و گفت: در این طرح با همکاری مسئولان کتابخانه های مساجد کتاب های قدیمی کمک آکوزشی، فرسوده و بلااستفاده با همکاری ستاد کانون های مساجد کشور جمع آوری و فرصتی برای تهیه و ارسال کتاب های جدید فراهم می شود.


حجت الاسلام امیدی افزود: برنامه «عصری با کتاب» ویژه کودکان و نوجوانان عضو کانون های مساجد شیراز نیز با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس در یکی از کتابخانه های مساجد در حال برنامه ریزی است که در طول سال نیز این برنامه اجرا خواهد شد.