برگزاری مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» ویژه بچه مسجدی‌ها به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون
برگزاري مسابقه کتابخواني «من و کتاب» ويژه بچه مسجدي‌ها به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون

برگزاری مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» ویژه بچه مسجدی‌ها به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون

شفيعي از برگزاري مسابقه کتابخواني «من و کتاب» به مناسبت هفته کتاب و در راستاي عمل به منويات مقام معظم رهبري، به همت کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.
شناسه خبر : 42244 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

«محمدجعفر شفيعي» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، گفت: وقتي نقش کتاب در تکامل جوامع انساني را بررسي مي کنيم مي بينيم که تمام اديان آسماني و بزرگان تاريخ بشري از طريق کتاب جاودانه مانده‌اند و تاريخ هيچ تمدني خالي از کتاب و کتابت نبوده ‌است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز شده و با کتاب رشد کرده اند.


مدير کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون با بيان اينکه امروز فرهنگ، محوري‌ترين برگ هويتي يک ملت محسوب مي‌شود، افزود: يکي از راه هاي ضروري توسعه فرهنگي اهميت دادن به مقوله کتاب و کتاب‌خواني و همچنين ترويج مطالعه در جامعه بويژه در ميان نسل نوجوانان و جوانان است. 

وی با بيان اينکه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در زمان هاي مختلف ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني را همواره گوشزد فرموده اند، خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ کتابخواني در هر جامعه، نمودي از احترام و ارجي است که آن جامعه براي کتاب و کتابخواني و حتي بالاتر از آن براي اقشار و گروه هاي تحصيل کرده و مولدان و استفاده کنندگان از کتاب قائل است.


اين فعال فرهنگي توسعه کتاب و کتابخانه در هر جامعه را اقدامي صحيح در جهت ارج نهادن بر اهتمام کساني که مبادرت به توليد کتاب مي نمايند، دانست و گفت: پياده سازي فرهنگ مطالعه و کتابخواني و جا افتادن آن در بين مردم مانند ساير کارهاي روزانه اي که انجام مي دهند، در حقيقت چراغ روشني در مسير سخت و طولاني توسعه است.


شفيعي از مهم‌ترين تأثيرات فرهنگ کتاب‌خواني بر فرهنگ جامعه اشاره و تصريح کرد: امروزه در يک جامعه که افراد آن اهل مطالعه هستند، مردم و مسئولين به تفاوت انديشه و همچنين به ساختار، رويه، قانون و آيين‌نامه اعتقاد دارند و حقوق شهروندي را رعايت مي‌کنند.


وي در خصوص شيوه برگزاري مسابقه يادآور شد: علاقمندان در اين مسابقه مي توانند با مراجعه به وبلاگ کانون به نشاني http://montezran.blogfa.com، فايل کتاب «من و کتاب» از بيانات رهبر معظم انقلاب در اهميت کتاب و کتابخواني گردآوري دفتر برنامه ريزي انتشارات سوره مهر را دانلود و مطالعه نمايند و در ضمن مسابقه کتابخواني روز جمعه ۲۷ آبان ماه به صورت حضوري رأس ساعت ۱۰ صبح در مسجد الزهرا (س) برگزار مي شود و در پايان به 14 نفر از برندگان جوايز نفيسي اهداء خواهد شد.