بازدید کارشناسان ستاد فهمای استان فارس از کتابخانه کانون شهدای مسجد عظیمی شیراز
بازديد کارشناسان ستاد فهماي استان فارس از کتابخانه کانون شهداي مسجد عظيمي شيراز

بازدید کارشناسان ستاد فهمای استان فارس از کتابخانه کانون شهدای مسجد عظیمی شیراز

کارشناسان ستاد کانون هاي مساجد استان فارس با حضور در مسجد عظيمي شيراز از کتابخانه کانون شهداي اين مسجد بازديد کردند.
شناسه خبر : 42503 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، در راستای اجرای برنامه های ویژه کتاب و کتابخوانی، کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس صبح امروز اول آذرماه با حضور در مسجد عظیمی شیراز از کتابخانه کانون شهدای این مسجد بازدید کردند.

 

براساس این گزارش، «راضیه نوروزی» در این بازدید طی نشستی با کارشناسان ستاد فهمای استان فارس به ارائه گزارشی از برنامه های این کتابخانه پرداخت و گفت: تعداد هفت هزار جلد کتاب مرجع و عمومی در موضوعات متنوع ویژه سنین مختلف در کتابخانه موجود است و کتابخانه در 2 شیفت فعالیت دارد.


کتابدار کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد عظیمی شیراز با بیان اینکه برنامه های مختلفی نیز با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه ریزی و اجرا می شود، افزود: اجرای برنامه های اردویی همراه با خوانش کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نذر کتاب، سلسله نشست های گروهی مطالعه و نقد کتاب با محوریت مباحث روز از جمله عفاف و حجاب، منویات رهبری و نهضت کتابخوانی از برنامه های ویژه اعضای کتابخانه است.

وی در این نشست با معرفی کتاب های «انسان 250 ساله» حاوی بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی مبارزاتی ائمه معصومین (ع) و «کهکشان نیستی» براساس زندگینامه حضرت آیت الله سید علی قاضی طباطبائی گفت: این کتاب ها بار ها به اعضای کتابخانه برای مطالعه پیشنهاد شده است.


نوروزی همچنین گفت: از سوی کتابخانه کانون کتاب های «داداش ابراهیم»، «عمو قاسم»، «آقا معلم» و «آقا محسن» اثر محمد علی جابری و کتاب « علی لندی» نوشته محدثه سادات طباطبائی خریداری شده است که با تخفیف به اعضای کودک و نوجوان فروخته می شود.

وی همچنین یادآور شد: در طول ایام شیوع بیماری کرونا که امکان حضور اعضای کتابخانه کمتر فراهم می شد، با استفاده از فرصت مقتضی رنگ آمیزی و فضاسازی محیطی کتابخانه انجام شد.

 

خاطرنشان می شود، در جریان این بازدید با حضور «رضا باقری»، کارشناس مسئول پشتیبانی و توسعه منابع، حجت الاسلام «علی محمدپور»، کارشناس آموزش و پژوهش، «حکیمه استادی»، کارشناس تامین منابع و توسعه زیر ساخت کتابخانه و «رقیه فرخ زاده»، کارشناس آفرینش های هنری ستاد کانون های مساجد فارس از فعالیت های «راضیه نوروزی»، کتابدار کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد عظیمی شیراز تقدیر به عمل آمد.