نشست «هم اندیشی ساماندهی فعالیت های بانوان در مساجد» در شیراز
نشست «هم انديشي ساماندهي فعاليت هاي بانوان در مساجد» در شيراز
به میزبانی ستاد کانون های مساجد فارس برگزار شد:

نشست «هم اندیشی ساماندهی فعالیت های بانوان در مساجد» در شیراز

نشست «هم انديشي ساماندهي فعاليت هاي بانوان در مساجد» به دعوت مرکز رسيدگي به امور مساجد فارس و به ميزباني ستاد کانون هاي مساجد استان در شيراز برگزار شد.
شناسه خبر : 42782 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۴۵

به گزارش ستاد ارتاطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس امروز 14 آذرماه در نشست «هم اندیشی ساماندهی فعالیت های بانوان در مساجد» با تاکید بر لزوم آسیب شناسی و ارائه راهکار در حوزه فعالیت های بانوان در مساجد، گفت: نظام مسائل جامعه بانوان مسجدی باید تدوین و مسائل مرتبط با حضور ایشان در مسجد طی برگزاری نشست های مشورتی باید مورد بررسی قرار گیرد.


مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس ادامه داد: تدوین مسائل و اولویت بندی آنها می تواند منجر به نتایج خوبی شود و شاهد رقم خوردن اتفاق های خوب د این حوزه باشیم.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه مساجد جزءلاینفک جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: بنابراین همه نهاد ها و سازمان ها باید به گونه ای در راستای پیگیری همه موضوعات مرتبط با امر مسجد تلاش کنند و هم افزایی داشته باشند.


وی با تاکید براینکه امروز نیازمندیم که مساجد جایگاه اصلی خود در جامعه را پیدا کنند، اظهار داشت: مساجد باید محور همه فعالیت های اجتماعی باشند و هر مسجد باید توانایی های خود را بروز دهد تا محلی برای رفع نیاز های مردم باشد که در این راستا برنامه های ویژه بانوان و خانواده نیز باید جایگاه ویژه خود را داشته باشد.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه برای جذب نسل امروز به مساجد باید طبع جوانان را شناخت و ادبیات آنان را فهمید، تاکید کرد: این امر نیازمند گفتمان سازی، هم اندیشی و هم افزایی و هم چنین ارائه راهکار ها و روش های جدید است.


خاطرنشان می شود: در این جلسه نمایندگانی از دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس، آموزش و پرورش، بسیج جامعه زنان سپاه فجر، حوزه علمیه خواهران، دانشگاه شیراز، نیروی انتظامی، اداره کل های اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر شیراز، ستاد کانون های مساجد فارس و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان به بیان نظرات و طرح دیدگاه های خود پرداختند.