کارکردهای مساجد در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی احیا شوند
کارکردهاي مساجد در راستاي رفع آسيب‌هاي اجتماعي احيا شوند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس تاکید کرد؛

کارکردهای مساجد در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی احیا شوند

حجت الاسلام اميدي با تاکيد بر احياي کارکرد هاي مساجد در راستاي رفع آسيب هاي اجتماعي، گفت: مسجد محلي است که همه خوبي ها و ارزش ها را در خود جاي داده است و مي تواند در رفع موانع و مشکلات به خوبي ايفاي نقش کند.
شناسه خبر : 42829 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۴

به گزارش ستاد اتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز 16 آذر ماه در دیدار با «سیدحسین حقایقی»، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: فعال کردن کارکرد های مختلف مساجد یکی از راهکار های رفع آسیب های اجتماعی است که اگر مساجد احیا شوند، به جایگاه اصلی خود برگردند و نقش اصلی خود را در محله یا مناطق مختلف شهرستان و استان به خوبی ایفا کنند، بسیاری از آسیب های اجتماعی ما از جمله مشکلات ازدواج و طلاق حل خواهد شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه مسجد می تواند محیط مناسبی برای رفع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و خودکشی باشد، افزود: همه روش های حل مسئله در مسجد می گنجد و در جامعه اسلامی مسجد همیشه برای محلی برای رفع منازعات اجتماعی بوده و هست.


مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با بیان اینکه مسئله مسجد، مسئله ای بسیار با اهمیت  و با منزلت است که از آن غافل شده ایم، خاطرنشان کرد: مسجد محلی است که همه خوبی ها و ارزش ها را در خود جای داده است و می تواند در رفع موانع و مشکلات به خوبی ایفای نقش کند.


وی همچنین با اشاره به نتایج این دیدار، گفت: استانداری به عنوان یک مرجع رسمی می تواند کمک کند که در حل منازعات به یک نتیجه بهتری برسیم و کمک کند که ارکان مهم و فعال مسجد همراه تر و با تعامل بیشتری فعالیت کنند.