دومین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان فارس برگزار شد
دومين جلسه کميته مساجد ستاد دهه فجر استان فارس برگزار شد

دومین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان فارس برگزار شد

دومين جلسه کميته مساجد ستاد دهه فجر فارس به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان مسئول کميته در استان برگزار شد.
شناسه خبر : 43999 تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز شنبه 8 بهمن در دومین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان فارس که به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، گفت: نقش مساجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی است که بر هیچکس پوشیده نیست و لازم است در این ایام برنامه های مساجد منعکس شود.

اجرای جشنواره فرهنگی هنری «لحظه های ماندگار» در ایام الله دهه فجر

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان فارس با اشاره به اجرای جشنواره فرهنگی هنری «لحظه های ماندگار» در ایام الله دهه فجر، گفت: فراخوان این جشنواره کشوری 12 بهمن ماه همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر توسط رسانه ها و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: این جشنواره در رشته عای خوشنویسی، عکس های مساجد از دوران انقلاب و آوای انقلاب برگزار می شود و زمان معرفی برگزیدگان و تجلیل 18 اسفندماه مصادف با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خواهد بود.


مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس از تدارک ویژه برای تدوین و ارائه بسته پیشنهادی ویژه مبلغین و امامان جماعت برای بهره برداری در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: برنامه های شاخص دستگاه های عضو از طریق کمیته به اتانداری و صدا و سیما ارسال خواهد شد.


حجت الاسلام امیدی همچنین برنامه های تبلیغی و ترویجی، مسابقات ورزشی ویژه مساجد (جام دهه فجر) و برگزاری جشن های مردمی انقلاب را از برنامه های در حال پیگیری برشمرد.


جشن های سالگرد پیروزی انقلاب در 30 بقاع شاخص به صورت مردمی برگزار می شود
این گزارش می افزاید: حجت الاسلام «حسین بهادری»، نماینده اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس در کمیته مساجد نیز در این جلسه ضمن تشریح برنامه های ایام الله دهه فجر، گفت: برنامه های ویژه ای در قالب نمایشگاه معرفی دستاورد های انقلاب اسلامی، بصیرتی ویژه کارکنان و خانواده های آنان، نشست و گفتمان سازی، سبک زندگی ویژه بانواده و اهدای خون در ایام دهه فجر برگزار می شود.

وی افزود: اهدای بسته های معیشتی، جشن های سالگرد پیروزی انقلاب در 30 بقاع شاخص به صورت مردمی برگزار می شود و محافل انس با قرآن کریم نیز در 20 بقعه برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه «10 شب، 10 مسجد» با حضور مسئولان جهت پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات در دهه فجر

براساس این گزارش، «علیرضا زارعی»، نماینده اداره تبلیغات اسلامی فارس در این کمیته نیز برنامه های دهه فجر را تشریح کرد و گفت: برنامه «10 شب، 10 مسجد» با حضور مسئولان جهت پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات، همایش جهاد تبیین و معرفی دستاورد های انقلاب اسلامی، برگزاری جشن های انقلاب در 44 مسجد شیراز و شهرستان ها نیز از برنامه های تدارک دیده شده است.

وی افزود: موکب های صلواتی با رویکرد معرفی دستاورد های انقلاب و مسابقات ورزشی جام دهه فجر نیز در این ایام اجرا می شود.


جشن های انقلاب در مناطق شهرداری شیراز برگزار می شود
همچنین، «مصطفی دهقانی»، نماینده سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در کمیته مساجد نیز ضمن اشاره به فضاسازی و اذین بندی شهر شیراز جهت ایام الله دهه فجر، گفت: جشن های انقلاب در مناطق شهرداری شیراز برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: هر منطقه سه جشن را با محوریت مساجد در محلات برگزار خواهد کرد که مکان های مختلف به این منظور درنظر گرفته شده است.

برنامه مشترک طرح «مواسات» در سراسر استان فارس به مناسبت دهه فجر اجرا خواهد شد
در ادامه، حجت الاسلام «جواد جعفری»، نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در کمیته مساجد نیز ضمن بیان اینکه برنامه های ایام الله دهه فجر به شکل متفاوتی برگزار می شود، گفت: برنامه مشترک طرح «مواسات» در سراسر استان فارس به مناسبت دهه فجر اجرا خواهد شد.
وی افزود: ائمه جمعه استان خطبه های نمازجمعه این ایام را به جهاد تبیین، روشنگری و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی اختصاص خواهند داد.


تاکید بر اطلاع رسانی و پوشش خبری برنامه های مساجد در ایام الله دهه فجر 
این گزارش می افزاید: «محمد رضا خائف»، نماینده صدا و سیمای مرکز فارس در این کمیته نیز ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و پوشش خبری برنامه های مساجد در ایام الله دهه فجر، به بیان پشنهادات خود پرداخت.
وی پیشنهاد کرد: در شب میلاد حضرت امام علی (ع)، از گلبانگ های مساجد نوای یا علی و دیگر نوا های ویژه ای برای همراهی مردم محله پخش شود.


استفاده از ظرفیت های طرح «امین مدارس» در ایام دهه فجر
همچنین، حجت الاسلام «محمدرضا زارع» به نمایندگی از مرکز مدیریت حوزه علمیه استان فارس نیز در این جلسه ضمن تشریح اجرای طرح «امین مدارس»، گفت: از ظرفیت های این طرح در ایام دهه فجر بهره برداری خواهد شد و یک هزار و 800 طلبه فعال در این طرح به تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی می پردازند.