اجرای 50 عنوان برنامه خودجوش و مردمی توسط مساجد فارس در ایام الله دهه فجر
اجراي 50 عنوان برنامه خودجوش و مردمي توسط مساجد فارس در ايام الله دهه فجر
مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان فارس:

اجرای 50 عنوان برنامه خودجوش و مردمی توسط مساجد فارس در ایام الله دهه فجر

حجت الاسلام اميدي از اجراي 50 عنوان برنامه ويژه ايام الله دهه فجر به صورت خودجوش و مردمي در مساجد استان فارس خبر داد.
شناسه خبر : 44347 تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» ضمن تشریح برنامه های ویژه ایام الله دهه فجر مساجد در جمع خبرنگاران گفت: مساجد استان فارس با آذین بندی و نصب پرچم های مقدس ایران اسلامی به تدارک برنامه های دهه فجر پرداختند که از شب 12 بهمن ماه ویژه برنامه ها آغاز شد و تا روز 22 بهمن نیز ادامه دارد.


مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: کمیته مساجد با برگزاری جلساتی با حضور اعضای کمیته متشکل از ستاد هماهنگی کانون های مساجد به عنوان (مسئول کمیته) و اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، صدا و سیما، مدیریت حوزه های علمیه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز، سازمان بسیج مساجد و محلات، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و همچنین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز به هماهنگی برنامه ها پرداخت.


وی یادآورشد: هریک از دستگاه های عضو برنامه های ویژه ای را برای این ایام پیش بینی کرده اند که در حال اجراست و گزارش برنامه ها نیز پس از ایام الله دهه فجر به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ارسال خواهد شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه مناسبت های ماه رجب نیز در برنامه های دهه فجر دیده شده است، اظهار داشت: جشن میلاد امام علی (ع)، مراسم معنوی اعتکاف و مراسم شهادت جانسوز حضرت زینب (س) از مناسبت های است که در قالب برنامه های ویژه در مساجد برگزار شده است.


حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه این کمیته با صدور بیانیه ای مردم را به شرکت در برنامه های دهه فجر مساجد دعوت کرد، گفت: 50 عنوان برنامه در قالب های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و علمی از سوی اصحاب مسجد به صورت خودجوش و مردمی در حال برگزاری است که گزارش های رسیده حاکی از استقبال مردم از این برنامه هاست.


وی با اشاره به اجرا برنامه نورافشانی در شب پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اصحاب مسجد در روز 22 بهمن ماه نیز با شرکت گسترده در راهپیمایی این روز برگ زرینی بر افتخارات خود خواهند افزود.


حجت الاسلام امیدی ادامه داد: ثواب تلاوت طرح «تلاوت نور» مساجد استان فارس نیز در شب 22 بهمن به روح مطهر شهدای انقلاب اهدا خواهد شد.


مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان فارس با اشاره به عناوین برنامه، افزود: مسابقات کتابخوانی، جشنواره های هنری، موکب ها و ایستگاه های صلواتی، جشن های پیروزی انقلاب اسلامی، نشست های بصیرتی با موضوع جهاد تبیین، پاسخگویی مسئولان به مردم در مساجد، نمایشگاه معرفی دستاورد های انقلاب اسلامی، توزیع بسته های معیشتی، اردو های جهادی، اعتکاف های دانش آموزی همراه با سخنرانی ائمه جماعات با موضوع انقلاب اسلامی و دستاورد های آن، مسابقات ورزشی جام دهه فجر، نمایش فیلم های ارزشی و فعالیت در فضای مجازی از جمله برنامه های ایام الله دهه فجر مساجد است.