مساجد ما باید با کارهای فرهنگی به جهاد فرهنگی و جهاد تبیین بپردازند
مساجد ما بايد با کارهاي فرهنگي به جهاد فرهنگي و جهاد تبيين بپردازند
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

مساجد ما باید با کارهای فرهنگی به جهاد فرهنگی و جهاد تبیین بپردازند

آيت الله دژکام در جمع اصحاب و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فارس گفت: مساجد ما براي مقابله با دشمنان اسلام بايد با انجام امور فرهنگي به جهاد تبيين و جهاد فرهنگي بپردازند.
شناسه خبر : 45237 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، آیت الله «لطف الله دژکام» در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تالار حافظ  شیراز برگزار شد، با اشاره به لزوم جهاد برای حفظ نظام اسلامی گفت: باید غیرت دینی را در جنگ چندرسانه ای که دشمنان به راه انداخته اند به انجام برسانیم و حجت در این خصوص بر علما تمام است و نظام اسلامی، آرمان روحانیت است که مردم ما از نظام اسلامی حمایت می کنند و مدیون این مردم هستیم.


نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: امروز با صحنه مبارزه اسلام با کفر مواجه هستیم و دشمن از ما مطالبه جنگ می کند و امروز تمام کفر جمع شده تا با تمام ایمان مقابله کند و مساجد ما باید با کارهای فرهنگی برای حضور در این جنگ بپردازند و به جهاد فرهنگی و جهاد تبیین بپردازند.


امام جمعه شیراز تصریح کرد: مسئله مسجدمحوری باید جدی گرفته شود و تمامی مسئولان استان و اصحاب و ارکان مساجد برای پیشبرد اهداف این طرح و دفاع از کیانیت اسلامی بودن ما تلاش جدی داشته باشند.


وی همچنین گفت:جمع خوبی از مجموعه های دلسوز جهادی پای کار مساجد فارس آمده اند و کار ارزشمند و بزرگی توسط  شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص محوریت شدن مساجد در محلات انجام شده است که قابل تقدیر است.


لازم به ذکر است، در این مراسم که با حضور استاندار و دیگر مسئولان ارشد استان فارس برگزار شد، کانون های مساجد به اجرای برنامه هایی نظیر سرود، ورزش رزمی و نمایش پرداختند و از خانواده های معظم شهدا و مدیران کانون های موفق در چهارمین رویداد ملی «فهما» در استان فارس تجلیل شد.