لزوم توجه به نقش کانون‌های مساجد در انسجام نیروهای مردمی
لزوم توجه به نقش کانون‌هاي مساجد در انسجام نيروهاي مردمي
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

لزوم توجه به نقش کانون‌های مساجد در انسجام نیروهای مردمی

قانعي با تقدير از تلاش هاي اصحاب و مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فارس گفت: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي، هيچ مکاني مانند مساجد قابليت انسجام نيرو هاي مردمي را نداشته است.
شناسه خبر : 45240 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، «حمیدرضا قانعی» در مراسم گرامیداشت تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: جامعیت مسجد در تمام زمینه های سیاسی، نظامی، مذهبی و دیگر زمینه ها در صدر اسلام مشهود بود و محور تمام این فعالیت ها، امامت در مسجد است و در زمان پیامبر (ص) شخصی در غیاب ایشان مسئول مسجد النبی بود و امامت مسجد را بر عهده داشت‌.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مانند صدر اسلام جایگاه خود را بازیافتند و به پایگاه ارتباطی مردم تبدیل شدند.


قانعی تاکید کرد: مساجد به انسجام نیرو های مردمی پرداخته اند و ضرورت های زمان در مساحد صورت می گیرد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ مکانی مانند مساجد قابلیت و این مرکزیت را ندارد.


وی با تقدیر از تلاش های اصحاب و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، گفت: امروز جشنی برای بزرگداشت تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است که گرد هم آمده ایم.


قانعی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بعد از بیانیه گام دوم، بر نقش حلقه های میانی و نقش جدی کانون های مساجد به عنوان یکی از خاستگاه های اصلی حلقه های میانی تاکید فرموده اند.