روایتی از هنرنمایی بچه‌مسجدی‌های فارس در آیین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد
روايتي از هنرنمايي بچه‌مسجدي‌هاي فارس در آيين بزرگداشت سالروز تاسيس کانون‌هاي مساجد

روایتی از هنرنمایی بچه‌مسجدی‌های فارس در آیین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد

مراسم بزرگداشت سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد به ميزباني تالار حافظ شيراز و با هنرنمايي بچه مسجدي‌هاي استان فارس برگزار شد.
شناسه خبر : 45245 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، 18 اسفندماه؛ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز «تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور» نامگذاری و در تقویم ملی میهن اسلامی مان نیز به ثبت رسیده است و هر ساله به همین مناسبت و در گرامیداشت این روز برنامه های ویژه ای در سراسر کشور اجرا می شود.

در سومین حرم اهل بیت (ع) نیز مراسمی با حضور آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس و دیگر مسئولان ارشد و نهاد های فرهنگی و مذهبی و همچنین قریب 600 نفر از ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی هنری، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، اعضای هیئت امناء و ارکان مساجد استان فارس برگزار شد.

این همایش با حضور و سخنرانی «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور همراه بود و نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در این مراسم ضمن تبیین جایگاه مساجد بر لزوم توجه به مسجد محوری در برنامه ها تاکید کردند و در ادامه «حمیدرضا قانعی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همچنین حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان به قدردانی از تلاش اصحاب و مدیران کانون های مساجد پرداختند و گزارشی از برنامه های صورت گرفته نیز ارائه شد.

همچنین سرهنگ «عباس رضایی»، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس و «علیرضا شادباش»، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزشی و پرورش استان نیز از دیگر سخنرانان بودند.

در ادامه «محمدرضا هاجری»، رئیس کمیته مسجد و محله محوری شهرداری شیراز و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع سعدی شیراز و همچنین حجت الاسلام «محمد آقا رضی»، امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد «موسی بن جعفر (ع)» شهرستان مرودشت نیز به نمایندگی از کانون‌های مساجد استان به بیان نقطه نظرات و طرح پیشنهاد های خود در راستای توجه بیش از پیش به کانون‌های مساجد پرداختند.

گفتنی است: نقطه قوت برگزاری این مراسم همکاری کانون های مساجد استان فارس در اجرای باشکوه این برنامه بود، «محمدرضا پیروی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «آل یاسین» مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک حافظ شیراز به عنوان مجری برنامه، «محمدمهدی روحانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «رهپویان ولایت» مصلی امام خامنه ای (مدظله العالی) شهرستان سروستان که از قاریان برجسته استان فارس است، به عنوان قاری مراسم با تلاوت آیاتی از سوره توبه آغاز گر مراسم بود.

همچنین رزمی کاران کانون فرهنگی هنری «سابقون» حسینیه شهدای کوی پیروزی شیراز در رده های سنی مختلف و دارای کمربند های ممتاز این رشته به هنرنمایی پرداختند.

گروه سرود کانون فرهنگی هنری «شهدای جوادیه» مسجد صاحب الزمان (عج) شیراز نیز از گروه‌های ممتاز استان فارس و دارای سابقه اجرا در شبکه استانی فارس نیز به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای نمایش «ژنرال بی سایه» توسط گروه نمایش حوزه هنری فارس با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های مراسم بود که مورد استقبال حاضران نیز قرار گرفت.

مراسم با تجلیل از خانواده های معظم شهیدان حجت الاسلام «محمد مویدی» و «محمد اسلامی» و تجلیل از کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در چهارمین رویداد ملی «فهما» به کار خود پایان داد.