برگزاری نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی مساجد استان فارس
برگزاري نخستين جلسه شوراي برنامه ريزي و هماهنگي مساجد استان فارس
در آستانه فرارسیدن سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفت:

برگزاری نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی مساجد استان فارس

در آستانه فرارسيدن 18 اسفندماه؛ سالگرد تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، نخستين جلسه شوراي برنامه ريزي و هماهنگي مساجد استان فارس برگزار شد.
شناسه خبر : 45250 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، آیت الله «لطف الله دژکام» در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی مساجد استان فارس که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، گفت: فعالیت چند گروه در مجموعه ای مانند مسجد به یک مدیر نیاز دارد و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امام جماعت را مدیر اجرای برنامه های مسجد معرفی کرده اند و نپذیرفتن این موضع موجب ضرر دینی در آینده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه عالم دینی در مسجد باید محور تصمیمات مساجد باشد، خاطرنشان کرد: همه باید بپذیرند که عالم دینی در مسجد باید محور تصمیمات مساجد باشد و نباید کج سلیقگی یک مدیر موجب بروز مشکلاتی در حوزه مساجد شود.

براساس این گزارش در ادامه «محمدهادی ایمانیه» نیز گفت: نوع اختلاف سلایق را در مساجد باید مشخص کنیم و اگر بتوانیم با کار راهبردی و تحقیقاتی فعالیت کنیم می توان همه سلایق را دور هم جمع کرد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: اختلافات سلیقه ها در مساجد باید با تعامل و هم افزایی شناسایی و در جلسه بعدی شورا برای رفع این اختلافات راهکارهای آن ارائه شوند.

این گزارش می افزاید: «مهدی مقدم» نیز در این جلسه مسئولیت پذیری را در مجهز شدن ارکان مساجد به تدبیر، لازم موثر دانست و تاکید کرد: باید از ابزار و قالب هنر در این زمینه و در کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره لازم را ببریم.

معاون فرهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: موضوع حل اختلاف در مساجد یک موضوع اساسی است که موجب می شود پیشبرد اهداف مساجد تسریع شود.

وی همچنین افزود: در خصوص جوان سازی ارکان مساجد هم باید بگوییم که این موضوع یک هدف و راهبرد و راهکار است که در بازه زمانی چندماهه و با ارائه آموزش های لازم، موجب رونق گرفتن مساجد می شود و در کادرسازی مساجد هم تاثیر بسزایی دارد.

خاطرنشان می شود؛ در این جلسه، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس، حجت الاسلام «حسن قانع»، مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس، سرهنگ «عباس رضایی» به نمایندگی از سپاه فجر، حجت الاسلام «عبدالرحیم مویدی» به نمایندگی از حوزه علمیه، «محمدخلیل عسکری»، مدیرکل آموزش و پرورش فارس و «محمدرضا هاجری»، رئیس کمیته مسجد و محله محوری شهرداری شیراز نیز به ارائه دیدگاه ها، بیان نقطه نظرات و پیشنهاد های خود پرداختند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه از اعضای شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس نیز دعوت به عمل آمده بود.