رمضانیه 1300 باب از کانون‌های مساجد استان فارس در قالب اجرای ویژه‌برنامه «ضیافت نور»
رمضانيه 1300 باب از کانون‌هاي مساجد استان فارس در قالب اجراي ويژه‌برنامه «ضيافت نور»
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس خبر داد؛

رمضانیه 1300 باب از کانون‌های مساجد استان فارس در قالب اجرای ویژه‌برنامه «ضیافت نور»

حجت الاسلام اميدي از برگزاري گسترده برنامه‌هاي ويژه ماه مبارک رمضان تحت عنوان «ضيافت نور» در بيش از يک هزار و 300 کانون فرهنگي هنري مساجد استان خبر داد.
شناسه خبر : 45792 تاریخ انتشار : ۷ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۹

حجت الاسلام «حسین امیدی» در گفت‌‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان فارس، ضمن تشریح ویژه‌برنامه های ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان فارس، گفت: امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده و با توجه به این شرایط برنامه‌ریزی‌‌هایی برای کسب فیض و بهره مندی هر چه بیشتر از ماه ضیافت الله از سوی کانون های مساجد استان صورت پذیرفته است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، در ادامه از برگزاری گسترده برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان تحت عنوان «ضیافت نور» در بیش از یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و افزود: اقامه نمازهای جماعت، ختم یک جزء قرآن کریم در روزها و شب‌های ماه رمضان، برپایی محافل انس با قرآن و اجرای طرح تلاوت نور از جمله فعالیت هایی است که با حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر استان در حال برگزاری است.


حجت الاسلام امیدی یادآور شد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تشکیل پایگاه های قرآنی، کانون های مساجد استان فارس محور فعالیت‌های رمضانی خود را اجرای برنامه های قرآنی قرار داده اند.


وی خاطرنشان کرد: دیدار با علمای شهر و خانواده‌های شهدا در ایام نوروز، برپایی سفره های افطار ساده و مختصر، اکرام ایتام و مستمندان، جلسات پرسش و پاسخ، توزیع بسته های معیشتی، نگارش آیات وحی، شبی با شهدا، مسابقات مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری با موضوع رمضان، از جمله برنامه های کانون های مساجد استان فارس در این ایام است.

حجت الاسلام امیدی افزود: تشکیل حلقه های معرفتی و قرآنی، جشن میلاد امام حسن(ع) و تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد از دیگر برنامه های ماه رمضان است، ضمن اینکه اعضای کانون های مساجد استان در آستانه فرا رسیدن این ماه به غبار روبی و عطرافشانی بیوت الهی پرداختند.


وی در ادامه از برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد استان فارس خبر داد و تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ علوی و انس و الفت جوانان و نوجوانان با ائمه اطهار (ع) همزمان با شب های ضربت خوردن و شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع)؛ همچنین زیارت امین الله در شب 19رمضان و روز 21 ماه مبارک رمضان مصادف با شهادت آن امام همام در کانون های مساجد قرائت می شود که با مرثیه خوانی و عزاداری همراه خواهد بود.