اجرای طرح «ضیافت قرآنی در شب‌‌های آسمانی» با هدف فرهنگ‌سازی تلاوت قرآن در بستر فضای مجازی
اجراي طرح «ضيافت قرآني در شب‌‌هاي آسماني» با هدف فرهنگ‌سازي تلاوت قرآن در بستر فضاي مجازي
مدیر کانون «شهیدان گل آرایش» مسجد آقابابا خان شیراز خبر داد:

اجرای طرح «ضیافت قرآنی در شب‌‌های آسمانی» با هدف فرهنگ‌سازی تلاوت قرآن در بستر فضای مجازی

اميدواري گفت: محافل‌ «ضيافت قرآني در شب‌هاي آسماني» از ابتداي ماه مبارک رمضان با رويکرد تلاوت قاريان نوجوان و جوان، به همت کانون «شهيدان گل‌آرايش» علاوه بر محافل حضوري در بستر فضاي مجازي نيز برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 45803 تاریخ انتشار : ۸ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، «عطاءالله امیدواری» ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان از اجرای محافل‌ مجازی و حضوری طرح «ضیافت قرآنی در شب‌های آسمانی» از ابتدای ماه بهار قرآن خبر داد و گفت: این طرح قرآنی با رویكرد تلاوت قاریان دانش‌آموز، دانشجو و جوانان موفق قرآنی از شب اول ماه مباک رمضان آغاز و تا شب عید سعید فطر از ساعت ۲۰ به مدت ۴۰ دقیقه برگزار می‌شود.


 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهیدان گل آرایش» مسجد آقابابا خان شیراز با بیان اینكه طرح مذکور با تکیه بر ظرفیت های مردمی برگزار می شود، افزود: این محافل در راستای شناساندن و معرفی چهره‌های جوان و نوجوان قرآنی برپا شده و علاوه بر قاریان و حافظان شهر شیراز و استان فارس، از قاریان سایر استان ها نیز دعوت شده است، ضمن اینکه تلاوت ها از طریق فضای مجازی اسکای روم نیز در دسترس علاقه‌ مندان به استماع کلام الله مجید قرار خواهد گرفت.


طراح و مجری برگزاری طرح «ضیافت قرآنی در شب‌های آسمانی» خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی برگزاری محافل قرآنی در بقاع متبرکه، مساجد و اماکن تاریخی شهر شیراز لحاظ شده است، امکان حضور خانواده‌ ها و مشتاقان به استماع کلام وحی به صورت حضوری در برخی محافل وجود دارد که البته اطلاع‌رسانی کیفیت برگزاری محافل به صورت روزانه در دستور کار قرار گرفته است.


امیدواری تصریح کرد: این طرح در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار در سطح كشور به‌منظور معرفی و شناساندن قاریان موفق و توانمند دانش‌آموز و دانشجو اجرا شد و با توجه به استقبال خوبی كه از سمت مخاطبان و به ویژه خانواده‌ها از برگزاری طرح انجام پذیرفت؛ پس از پایان ماه مبارك رمضان سال گذشته با هدف ایجاد فرصت بروز و ظهور توانمندی آینده‌سازان قرآنی و همچنین در راستای ترویج و توسعه فرهنگ فعالیت های قرآنی و به ویژه تلاوت قرآن در فضای مجازی، این محافل چهارشنبه شب‌ها برگزار و همچنین کرسی تلاوت هفتگی با عنوان طرح «ضیافت قرآنی در قالب «چهارشنبه شب های رضوی» بدون وقفه به کار خود ادامه داد.

 

وی ادامه داد: امسال طرح ضیافت قرآنی در شب های ماه مبارک رمضان با بهره‌گیری از فضای مجازی اسکای روم اجرا می‌شود و شركت‌كنندگان و قاریان مدعو، از نقاط مختلف كشور در این محافل قرآنی حضور می یابند.

 

این قاری ممتار قرآن تصریح کرد: در برگزاری این محافل اهدافی نظیر ایجاد فرصت برای بروز توانمندی‌های آینده‌سازان قرآنی، ترویج و توسعه فرهنگ فعالیت‌های قرآنی و تلاوت قرآن در منازل را دنبال خواهیم کرد که به نام مقدس محافل قرآنی رضوی متبرک شده است.


دستیار استاندار فارس در امور قرآنی افزود: یكی از برنامه‌ریزی ‌هایی كه در راستای اهتمام به بحث تبلیغ و ترویجی بودن فعالیت ‌های قرآنی و تشویق آحاد مختلف جامعه به حضور در این محافل انجام شده است، ارسال نام و نام خانوادگی در قسمت پیام فضای مجازی و برگزاری محفل است تا در پایان هر هفته از ماه مبارک، به قید قرعه 10 کارت هدیه به حاضران اهدا شود.

وی گفت: در حین برگزاری محافل قرآنی از قرائت و حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان فارس بهره خواهیم برد و ضمن معرفی خانواده‌های قرآنی، هر یک از محافل قرآنی را به نام یك شهید بزرگوار برگزار و علاوه بر تلاوت آیات وحی از سخنرانی‌ کارشناسان قرآنی و مذهبی با موضوع تربیت قرآنی فرزندان و بیان نکات تفسیری آیات بهره خواهیم برد.


امیدواری در پایان یادآور شد: این برنامه قرآنی از شب سوم فرورین‌ماه سال جاری آغاز شده است و به مدت ۳۰ شب تا پایان ماه مبارک ادامه دارد؛ از این رو علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک
https://www.skyroom.online/ch/u09176033568/ziyafatequrani3 در فضای «اسکای روم» به این محفل بپیوندند؛ مراجعان باید زمان مراجعه روی لینک مهمان کلیک کرده سپس نام خود را وارد کنند تا وارد فضای محفل انس با قرآن کریم شوند.