برگزاری نشست هم اندیشی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس
برگزاري نشست هم انديشي ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس

برگزاری نشست هم اندیشی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس

نشست هم انديشي ستاد بزرگداشت دهه کرامت و گراميداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) به ميزباني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان فارس در شيراز برگزار شد.
شناسه خبر : 46843 تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان فارس، حجت الاسلام «حسین ملک مکان» امروز 12 اردیبهشت در نشست هم اندیشی ستاد های بزرگداشت دهه کرامت و گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامیده شده است که به این مناسبت در سراسر کشور و به ویژه در شهر های مشهد، قم، شیراز و تهران برنامه های ویژه ای در حرم های مطهر فرزندان امام موسی کاظم (ع) برگزار می شود.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه در کشور اسلامی ما حرم مطهر فرزندان امام هفتم (ع) از اهمیت و حرمت ویژه ای برخوردار است، افزود: برنامه ها در استان فارس با محوریت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار خواهد شد که در این راستا در این جلسه نهاد هایی دعوت شده اند که برنامه ها برجسته تر و باشکوه تر برگزار شود و بتوانند نقش آفرینی کنند.


وی برگزاری برنامه ویژه دختران فاطمی و معصومی و پرداختن به موضوع مسائل عفاف و حجاب را یکی از برنامه های اصلی بزرگداشت دهه کرامت در استان فارس ذکر کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده با هدف ویزیت و درمان رایگان بیماران، برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی در سه روز محوری ایام دهه کرامت مقابل مجتمع های تجاری شیراز، توزیع نان صلواتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه ها برشمرد.


حجت الاسلام ملک مکان همچنین از تشکیل کمیته های هشتگانه در ستاد بزرگداشت دهه کرامت خبر داد و گفت: این کمیته ها با عناوین «خدمات اجتماعی»، «کودک و نوجوان»، «بانوان و خانواده»، «فرهنگی و هنری»، «اصناف»، «ارتباطات و اطلاع رسانی»، «هماهنگی تبلیغ در مراکز فرهنگی و مذهبی» و «فضاسازی و تزئینات شهری» جلسه هایی را با حضور اعضا برگزار خواهند کرد.


 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس همچنین بر تولید محتوا برای انتشار در فضای مجازی تاکید کرد.

دهه کرامت یک جشن بزرگ ملی، مذهبی و مردمی است
براساس این گزارش، در ادامه این نشست حجت الاسلام «حسین امیدی» نیز با بیان اینکه دهه کرامت یک جشن بزرگ ملی، مذهبی و مردمی است، گفت: سه کمیته «کودک و نوجوان»، «بانوان و خانواده» و «فضاسازی و تزئینات شهری» در شرایط کنونی وظائف ویژه ای را بر عهده دارند و باید با نگاهی موثر تر به اجرای برنامه بپردازند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همچنین افزود: برای تفهیم معنای کرامت و ترویج سیره ائمه منتسب به ایام دهه کرامت که همگی از فرندان امام هفتم (ع) هستند، باید برنامه های ویژه ای داشت و پاسخگوی سئوالات و شبهات همه آحاد مردم و به ویژه قشر نوجوان و جوان بود.


وی همچنین بر ارسال به موقع عناوین برنامه ها، صورتجلسه جلسه های کمیته های هشتگانه و گزارش و مستندسازی برنامه ها از سوی همه نهاد های عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت تاکید کرد.


این گزارش می افزاید، در این نشست «علی حسین زبرجد» به نمایندگی از مدیریت فرهنگی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع)، «علیرضا زینعلی»، مدیر کل حج و زیارت فارس، «سیدمجتبی علوی» به نمایندگی از استانداری فارس، «احمدرضا نداف»، به نمایندگی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت الاسلام «رحیم صفری گرایی» به نمایندگی از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و تنی چند از حاضرین به بیان برنامه ها و شرح دیدگاه های خود در خصوص برنامه های بزرگداشت دهه کرامت پرداختند.