از برگزاری 20 عنوان برنامه توسط کانون های مساجد تا پایش سلامت دختران
از برگزاري 20 عنوان برنامه توسط کانون هاي مساجد تا پايش سلامت دختران
مسئولان استان فارس در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور مطرح کردند

از برگزاری 20 عنوان برنامه توسط کانون های مساجد تا پایش سلامت دختران

در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در شيراز اعلام شد، دستگاه هاي مختلف در استان فارس، برنامه هاي متنوعي در بزرگداشت اين دهه برگزار مي کنند که برگزاري 20 عنوان برنامه توسط کانون هاي مساجد و اجراي پايش سلامت دختران توسط امور بانوان و خانواده استانداري فارس از جمله اين برنامه ها است.
شناسه خبر : 47120 تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی امروز 20 اردیبهشت ماه در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در شیراز با بیان اینکه کمیته های هشت گانه در ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس پیگیر برنامه های این ایام هستند، گفت: به سه کمیته کودک و نوجوان، بانوان و خانواده و همچنین فضاسازی و تزئینات شهری توجه ویژه شده است که این کمیته ها نیز درصدد اجرای برنامه های خوبی در ایام دهه کرامت هستند.


دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت در فارس افزود: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی، محافل جشن و سرور و همچنین نشست هایی با موضوع تبیین معارف اهل بیت ویژه نوجوانان و جوانان از جمله برنامه هاست.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنسن برنامه های این ستاد را در ایام دهه کرامت تشریح کرد و گفت: بیش از 20 عنوان برنامه برای ایام دهه کرامت در کانون های مساجد استان برگزار می شود.


براساس این گزارش، حجت الاسلام حسین ملک مکان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برگزاری نشست های ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس، گفت: نشست ها با همراهی نهاد های استان برگزار شده که مصوبات جلسه نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای اجرای برنامه ها در شهرستان ها با محوریت فرمانداری از سوی استانداری فارس اندیشیده شده است و برنامه ها در سراسر استان فارس اجرا می شود.


در ادامه، حجت الله طلایی نیز شیراز را شهر گنبدهای برافراشته خواند و گفت: شیراز مدفن بیش از سه هزار و 400 امامزاده واجب التعظیمی است که مقام معظم رهبری نیز اردیبهشت ماه سال 1387 به مدت 9 روز با قدوم خود این شهر را متبرک کردند و منشا خیر برای مردم و ایران اسلامی شد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: تلاش بر این بوده است که با توجه به سابقه تاریخی، ادبی و علمی شیراز هجمه هایی که از سوی دشمنان به این شهر مقدس وارد می شود و همچنین تلاش هایی که در زمینه دین زدایی صورت می گیرد، چهره این شهر مذهبی را مخدوش نکند.

 


وی با اشاره به اینکه امین ولایت شاخصه اصلی حضرت شاهچراغ (ع) است، از اجرای برنامه های ویژه روز بزرگداشت احمد بن موسی (ع) در این حرم خبر داد.


براساس این گزارش زهرا یقطین نیز در این نشست به تشریح برنامه های ویژه ایام دهه کرامت پرداخت و گفت: با توجه به حمایت استاندار فارس از برنامه های ویژه روز دختر و تلاقی این ایام با هفته جمعیت، برنامه های ویژه ای برای این ایام درنظر گرفته شده است.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس خاطرنشان کرد: برنامه ها با محوریت حرم مطهر اجرا می شود و تمرکز جدی بر پایش سلامت دختران خواهیم داشت. ضمن این که هدایایی برای مادرانی که فرزند خود را در روز میلاد حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) به دنیا بیاورند، درنظر می گیریم.


خاطرنشان می شود؛ نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور حجت الاسلام کمال الدین خداداده، رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، نمایندگان اعتاب مقدسه و مسئولان کشوری و استانی عضو این ستاد در سالن مرکز همایش های بین المللی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.