برنامه های بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) در کانون های مساجد اجرا می شود
برنامه هاي بزرگداشت حضرت احمد بن موسي (ع) در کانون هاي مساجد اجرا مي شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس خبر داد:

برنامه های بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) در کانون های مساجد اجرا می شود

حجت الاسلام اميدي از برگزاري برنامه هاي ويژه روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسي شاهچراغ (ع) در کانون هاي مساجد استان فارس همزمان با ششم ذيقعده خبر داد.
شناسه خبر : 47638 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی ضمن تشریح برنامه های ویژه بزرگداشت روز احمد بن موسی (ع) گفت: به مناسبت فرارسیدن ششمین روز از ذیقعده که در ایام دهه کرامت به نام روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) نامیده شده است، برنامه های ویژه ای علاوه بر حرم مطهر، در مساجد و بقاع متبرکه استان فارس برگزار می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: این برنامه ها همزمان با ایام دهه کرامت و ششم ذی القعده در قالب های مختلف با فضاسازی مناسب تبلیغاتی و اطلاع رسانی به مردم انجام شده و در فضای مجازی نیز فعالیت ها در حال اجراست. 


دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس از برپایی مراسم های بزرگداشت روز حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) همراه با تبیین شخصیت والای فرزند امام هفتم (ع) با عنوان «امین ولایت» خبر داد و افزود: دلدادگان و ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع) نیز از مبدا مساجد به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مشرف خواهند شد.


حجت الاسلام امیدی اظهار داشت: نشست ها و جلسات با حضور ائمه جماعات به منظور معرفی ابعاد شخصیتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و همچنین تشکیل حلقه ها و گفتمان های پرسش و پاسخ با برای نوجوانان و جوانان نیز در حال برگزاری است. 


وی تاکید کرد: محفل های انس با قرآن، جشنواره ها و مسابقات در رشته های مختلف، نمایشگاه هنری، مسابقه نقاشی و دلنوشته و نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان، شب شعر، ختم قرآن و صلوات هدیه به ساحت مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع شربت و شیرینی نیز از برنامه هایی است که به مناسبت ششم ذی القعده، روز حضرت شاهچراغ (ع) در کانون های مساجد استان تدارک دیده شده است.


حجت الاسلام امیدی ادامه داد: ثواب تلاوت قرآن کریم در طرح «تلاوت نور» نیز در شب و روز ششم ذیقعده به پیشگاه نورانی حضرت شاهچراغ (ع) اهدا خواهد شد و همچنین یاد و خاطره شهدای تروریستی این حرم مطهر نیز گرامی داشته می شود.