نشست مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد
نشست مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان جهرم برگزار شد
همزمان با ایام دهه کرامت صورت گرفت:

نشست مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد

همزمان با ايام دهه کرامت نشست مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد جهرم با حضور مدير و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان فارس، امام جمعه و فرماندار اين شهرستان برگزار شد.
شناسه خبر : 47844 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی امروز (8 خردادماه) همزمان با ایام دهه کرامت در نشست مدیران کانون های مساجد جهرم که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان برگزار شده بود، با بیان اینکه در برگزاری این نشست بررسی و رسیدگی به وضعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مد نظر قرار دارد، خاطرنشان کرد: مدل برگزاری جلسه این است که مدیران کانون های مساجد در نشست به بیان مسائل، مشکلات و دغدغه های خود بپردازند و طرح ها و انتظارات خود را نیز از ستاد استان بیان کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به دیگر اهداف نشست، اظهار داشت: عرض خداقوت و تقدیر از اهتمام به اجرای برنامه ها، ارتباط گیری و دیدار چهره به چهره با مدیران کانون ها بنا به تاثیرگذاری که دارد، از اهم اهداف این نشست ها در شهرستان های استان است.


حجت الاسلام امیدی افزود: تقدیر از کانون های مساجدی که فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسانده اند و همچنین مبلغینی که در این راه موفق عمل کرده اندو همچنین هم اندیشی در خصوص برنامه های اوقات فراغت تابستان از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس همچنین گفت: با توجه به شرایط امروز کشور مساجد؛ یکی از موثر ترین شبکه هایی هستند که در حوزه تلبیغ و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی می توانند عمل کنند و شاید می توان گفت که تنها مجموعه ای که خوب و دقیق بر مدار انقلاب و خط سیری که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند، قدم بردارند، مساجد هستند.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به فعالیت های گسترده کانون های مساجد شهرستان جهرم، گفت: 24 کانون در مرکز جهرم و 15 در مناطق روستایی شهرستان مستقر و فعال هستند که به اجرای برنامه می پردازند که این ظرفیت خوبی است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه جذب بودجه در پاسخ به سئوالات مدیران کانون های مساجد حاضر در جلسه، خاطرنشان کرد: تلاش های فراوانی از طریق برگزاری دیدار ها، نشست با مسئولان ارشد استان و مسئولان نهاد های مختلف و رایزنی و ارائه طرح و برنامه صورت گرفته است اما بودجه ها متاسفانه بسیار کم است و پاسخگوی نیاز ها نیست.


به گفته وی، تاکید بر پیگیری و ثبت شناسه ملی، ارائه بیش از 40 نوع خدمات در قالب طرح اوقات فراغت در قالب بازدید از اماکن تاریخی، باغ ها، استخر و سینما، موارد ورزشی، اسکان در شیراز و مشهد مقدس، توزیع گوشت قربانی از طریق همکاری با موسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا، تامین و توزیع کتاب، دوره های تخصصی توانمندسازی مدیران کانون ها، ساماندهی حلقه های تربیتی چهره به چهره، ارتباط بیشتر کانون های مساجد با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، تشکیل شورای مساجد شهرستان جهرم به همت فعالان مساجد از مواردی است که نیازمند توجه و پیگیری از جانب کانون های مساجد است.


 براساس این گزارش، حجت الاسلام محمدحسین مدبر نیز در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد جهرم با بیان اینکه مساجد خانه های خدا و پناهگاه مردم هستند، گفت: گزارش ها خوبی از سوی مدیران کانونها در مساجد ارائه شد و عزیزانی هستند که همه زندگی خود را برای مسجد گذاشته اند و به فعالیت و عمران خانه های خدا می پردازند.


امام جمعه شهرستان جهرم افزود: مساجد متعددی در شهرستان وجود دارد که نیازمند توجه و مساعدت مالی و معنوی هستند که این مساجد دارای سابقه فعالیت های تاریخی از زمان انقلاب هستند.


وی با بیان اینکه توقعات با وضعیت موجود متناسب باشد، توصیه کرد: توزیع امکانات باید به دور از تبعیض و ظلم صورت گیرد به ویژه در مجموعه ای که منصوب به مساجد است باید دقت نظر بیشتری اعمال شود.


حجت الاسلام مدبر همچنین تاکید کرد: امسال سالی است که انتخابات را پیش رو داریم و ما نظامی را انتخاب کرده ایم که با مردم گره خورده است پس باید برای حضور پرشور مردم اهتمام جدی داشت.


 این گزارش می افزاید: محمدحسن شعبانی نیز در این نشست گفت: طبق گزارش های ارائه شده، فعالیت ها یه صورت خودگردان و خودجوش بدون حمایت اعتبار های دولتی صورت گرفته است که اگر کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت نبودند با آسیب های اجتماعی فراوانی روبرو بودیم.


فرماندار جهرم خاطرنشان کرد: همکاری خوب پایگاه های مقاومت و کانون های مساجد شهرستان با هم افزایی و همکاری های خوب باعث شده است که جوانان جذب مساجد شوند.


وی افزود: از نظر معنوی می توان کمک کرد و با تداوم برگزاری نشست ها و آموزش های تخصصی و نیز استفاده از ظرفیت نهاد های مختلف و کمک دیگر ادارات کار های خوب رقم بخورد و جوانان را باید دریابیم و در برابر هجمه ها و جنگ ترکیبی جذب مساجد کرد.


فرماندار جهرم تاکید کرد: امسال انتخابات در پیش رو داریم و باید در خصوص مشارکت حداکثری نیز تلاش کرد و مساجد و کانون های مساجد باید در کنار فرمانداری کمک شود تا حماسه ای دیگر رقم بخورد.


همچنین محسن نعمت اللهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم نیز در این نشست گفت: ارتباط بین کانون های مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باید بیش از پیش باشد و در این راستا یکی از اهداف برگزی این نشست گوش دادن به حرف ها و درددل های مدیران کانون های مساجد است.


لازم به ذکر است، در این نشست که با همکاری اراده فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم در سالن فرمانداری شهرستان برگزار شد، مدیران کانون های فرهنگی هنری به ارائه گزارش فعالیت ها، ارائه دیدگاه ها و بیان مسائل و مشکلات پیش رو پرداختند و از فعالیت های آنها با اهدای لوح تقدیر توسط ستاد کانون های مساجد استان تقدیر به عمل آمد.