نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروستان با محوریت اوقات فراغت مساجد برگزار شد
نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان سروستان با محوريت اوقات فراغت مساجد برگزار شد
با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس صورت گرفت:

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروستان با محوریت اوقات فراغت مساجد برگزار شد

نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان سروستان با حضور حجت الاسلام اميدي و مديران کانون هاي مساجد اين شهرستان برگزار و در خصوص اوقات فراغت مساجد تبادل نظر شد.
شناسه خبر : 48556 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی امروز (27 خردادماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروستان که با محوریت اوقات فراغت مساجد و با حضور مدیران و ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان برگزار شده بود، گفت: مسئله مسجد و اهمیت این جایگاه مقدس و معنوی برهیچکس پوشیده نیست و جایگاه مسجد از صدر اسلام در نگاه پیامبر عظیم الشان که این بنای مقدس را به فرمان الهی بنا نهادند و پس از آن جریانات مختلفی که در جامعه اسلامی ایجاد شد تا به غیبت امام عصر (عج) برسیم و بعد از غیبت نیز در انقلاب اسلامی ما نقش مسجد بسیار اساسی و مهم است و می توان گفت که انقلاب اسلامی ما نشات گرفته از حرکت خودجوش مردمی در مساجد بوده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: مسئله مسجد و نهضت بازگشت به کارکرد های اولیه مسجد بسیار مهم است و همه مسئولان تکلیفی در خصوص مسجد دارند و این امر به روحانیون و مبلغان اختصاص ندارد و بایستی در امر احیای مساجد تلاش کرد.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با اشاره به برخورداری شهرستان سروستان از 57 مسجد و حسینیه و 24 کانون فرهنگی هنری تاکید کرد: همه نهاد ها از جمله ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد تکالیفی بر عهده دارند تا به مسائل و گرفتاری هایی که مساجد ما دارند، رسیدگی کنند.


حجت الاسلام امیدی هدف از برگزاری این نشست را استماع سخنان فعالان فرهنگی مساجد عنوان کرد و گفت: دغدغه های فعالان مساجد از جمله مدیران کانون های مساجد را باید بشنویم که در این سخنان فعالیت های مهم و مسائل مسجد و کانون نیز منعکس شود.


وی تاکید بر ثبت شناسه ملی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: فعالیت های ریشه ای و تلاش در حال انجام است تا بتوان با ارائه طرح های کلان از مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد حمایت کرد و در این راستا در آستانه سفر رئیس جمهور به استان فارس شهرستان طرحی را با محوریت امام جمعه آماده سازی و برای اجرا در مساجد ارائه کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از تشکیل شورای راهبردی مساجد استان فارس و حمایت از پایگاه های قرآنی مساجد خبر داد و گفت: کانون های مساجد ثبت فعالیت های مختلف را در سامانه بچه های مسجد انجام دهند تا بتوانند از حمایت ها برخوردار شوند.


حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه اهتمام مدیران کانون های مساجد در شناسایی استعداد های قرآنی برای شرکت در مسابقات قرآنی مدها متان از طریق سامانه بچه های مسجد ضروری است، اظهار داشت: خدمات اوقات فراغت در قالب 50 نوع خدمت ارائه می شود و امکانات اسکان در شیراز، مشهد، اصفهان و شمال کشور فراهم شده است.


براساس این گزارش، حجت الاسلام سعید جاویدی نیز در این جلسه بحث اوقات فراغت، مساجد و کانون های فرهنگی هنری را بحث مهمی دانست و گفت: لازم بود که جلسه ای از جلسات شورای فرهنگ عمومی به این مباحث اختصاص پیدا کند.


امام جمعه شهرستان سروستان تاکید کرد: به جهت اهمیت موضوع، هشت کمیته در ذیل جلسات شورای فرهنگ عمومی تعریف شده است که یکی از این کمیته ها به اوقات فراغت اختصاص دارد که نهاد های مربوطه نیز عضویت دارند.


این گزارش می افزاید: محمدجواد جلالی نیز در این نشست گفت: مساجد از صدر اسلام محور همه برنامه ها بوده است و ما از این ظرفیت آن طوری که باید و شاید استفاده نکردیم.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروستان با بیان اینکه نشست شورای فرهنگ عمومی با دستور جلسه مساجد و اوقات فراغت تشکیل شده است، افزود: مساجد فقط مخصوص عبادت و نمازخواندن نبوده و نیست و مساجد؛ مرکز سیاسی، عبادی، اقتصادی و برنامه ریزی بوده است و امیدواریم که این برنامه در دستور کار ائمه جماعت مساجد باشد که وضعیت مساجد را به سمت مطلوب تری نسبت به وضع موجود هدایت کنند.


وی با تاکید بر اینکه مساجد در هر محله ای مرکز تصمیم گیری هاست و همه افزاد محله را دربر می گیرد، خاطرنشان کرد: مسجد باید مرکز حل اختلاف، اقتصادی، سیاستگذاری و برنامه ریزی باشد و این امور باید مدنظر مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

 
جلالی ادامه داد: مساجد باید مکان برنامه ریزی برای اوقات فراغت همه مردم محله باشد و این نکته را باید درنظر داشت که اوقات فراغت به فصل تابستان اختصاص ندارد.


خاطرنشان می شود، در پایان این جلسه که در محل فرمانداری سروستان تشکیل شده بود، از فعالیت ها و زحمات مدیران کانون های مساجد و امامان جماعت مساجد این شهرستان تقدیر شد.


پیش از این جلسه حجت الاسلام امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان با حجت الاسلام جاویدی، امام جمعه شهرستان سروستان دیدار و گفتگو کرد.