برگزاری اولین نشست کارگروه اوقات فراغت کانون های مساجد استان فارس
برگزاري اولين نشست کارگروه اوقات فراغت کانون هاي مساجد استان فارس
با محوریت طرح ملی«مسجد؛ کانون نشاط» صورت گرفت:

برگزاری اولین نشست کارگروه اوقات فراغت کانون های مساجد استان فارس

اولين نشست کارگروه اوقات فراغت کانون هاي مساجد فارس با محوريت طرح ملي«مسجد؛ کانون نشاط» و برنامه هاي قرآني به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان برگزار شد.
شناسه خبر : 48629 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی امروز (29 خردادماه) در اولین نشست کارگروه اوقات فراغت کانون های مساجد استان فارس که با محوریت طرح ملی«مسجد؛ کانون نشاط» و برنامه های قرآنی برگزار شده بود، ضمن تاکید بر اهمیت غنی سازی ایام اوقات فراغت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: برنامه های اوقات فراغت سالجاری در قالب طرح ملی «مسجد؛ کانون نشاط» اجرا خواهد شد و براساس گزارش های دریافتی بسیاری از کانون های مساجد استان برنامه ریزی های خود را در قالب فراخوان ثبت نام و اطلاعیه انجام داده اند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: برنامه ها در حوزه های مختلف قرآنی، فکری، اعتقادی، ورزشی، هنری، فرهنگی و جهادی اجرا می شود و سعی ما حمایت از این فعالیت هاست.


وی با بیان اینکه در برنامه ها تقویت نقش هویت در کودکان، نونهالان و نوجوانان و برنامه ریزی دقیق بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: پیگیری برنامه های قرآنی از جمله طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» با ثبت جلسات قرآنی مسجد و مسابقات قرآنی «مدهامتان» با شناسایی نخبه های قرآنی از طریق سامانه بچه های مسجد در اولویت برنامه ها قرار گیرد.


حجت الاسلام امیدی از پیگیری بیش از 50 خدمت برای استفاده کانون های مساجد در ایام اوقات فراغت تابستان خبر داد و گفت: این خدمات در قالب استفاده از استخر و سینما، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی، سالن ورزشی و دیگر حوزه ها ارائه می شود.


براساس این گزارش، دکتر احمد طرماح، روانشناس و مشاور حوزه خانواده و نوجوان نیز در این نشست بر توجه به توانمندسازی نوجوانان در برنامه های ایام تابستان تاکید کرد و گفت: برنامه های آموزشی، فرهنگی و فنی و حرفه ای در ایجاد زمینه برای توانمندسازی نوجوانان نقش مهمی دارد و حس خوبی را به آنان منتقل می کند.


همچنین، علیرضا معصومی نیز به نمایندگی از کانون های فعال مساجد استان ضمن تشریح برنامه های تابستانه کانون، گفت: بیش از 50 کودک و نوجوان در طول سال با مسجد در ارتباط هستند و در برنامه های کانون شرکت فعال داند.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید سید جعفر ذاکری مسجد حاج رضا شیراز تنوع و نوآوری در اجرای برنامه ها را در جذب نوجوانان به مسجد موثر دانست و افزود: تغییر در روش های اجرای برنامه ها نیز می تواند در ایجاد جاذبه تاثیرگذار باشد.


در ادامه، علیرضا زارعی، مدیر کانون فرهنگی هنری محبین خاتم الانبیاء (ص) مسجد خاتم الانبیاء (ص) شیراز دیگر نماینده کانون های فعال استان در این کارگروه نیز پیشنهاد هایی از جمله برگزاری اردوی دو یا سه روزه با حضور نخبگان کانون های مساجد استان با هدف تربیت کنشگران مسجدی و همچنین برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی با همکاری سایر نهادها را مطرح کرد.


این گزارش می افزاید: کارشناسان فرهنگی و هنری، پشتیبانی و توسعه منابع، روابط عمومی و ساماندهی نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی از حیطه وظائف مرتبط با شیوه اجرایی طرح ملی «مسجد؛ کانون نشاط» پرداختند.