اولین نشست مجازی رابطین کانونی و شهرستانی کانون های مساجد فارس برگزار شد
اولين نشست مجازي رابطين کانوني و شهرستاني کانون هاي مساجد فارس برگزار شد

اولین نشست مجازی رابطین کانونی و شهرستانی کانون های مساجد فارس برگزار شد

با هدف هم افزايي و هماهنگي برنامه هاي اوقات فراغت و طرح هاي قرآني، اولين نشست رابطين کانوني و شهرستاني کانون هاي مساجد فارس در بستر فضاي مجازي برگزار شد.
شناسه خبر : 48634 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، امیرحسین خورشیدی امروز (29 خردادماه) در اولین نشست رابطین کانونی و شهرستانی کانون های مساجد فارس که در بستر فضای مجازی برگزار شده بود، با بیان اینکه شبکه رابطین در واقع بازوان ستاد های استانی در سراسر کشور هستند، گفت: این شبکه مسئولیت ارتباط از ستاد تا نیرو های صف که در مسجد به عنوان کف میدان فعالیت می کنند را دربر می گیرد.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن قدردانی از زحمات شبکه رابطان، خاطرنشان کرد: نیاز امروز تربیت نیروی مومن و مجاهد کانون است و هدف اصلی ما در شبکه سازی نیز تربیت نسل و نیروست.


وی با تاکید بر اینکه رابطان باید رابط پروری را به عنوان یک نیاز برای تداوم و توسعه این شبکه پیگیری کنند، افزود: با رصد، نظرسنجی و آسیب شناسی در ستاد برنامه های مختلفی برای حمایت از شبکه رابطین دنبال می شود از جمله بیمه های اردویی و مسئولیت از طریق انعقاد قرارداد با بیمه ایران و پرداخت سرانه های معوق و سرانه کانون های جدیدالتاسیس نیز در حال پیگیری است.


خورشیدی با تاکید بر راه اندازی شبکه رابطان خواهر کانون های مساجد کشور، تاکید کرد: امروز هجمه های همه جانبه علیه سنگر های فرهنگی صورت می گیرد و یکی از اهداف اصلی آنها تقابل زن و خانواده و همچنین تقابل زن در برابر زن با ارائه توصیفات ویژگی های زن غربی در برابر زن مسلمان است.


براساس این گزارش، حجت الاسلام حسین امیدی نیز در این جلسه با بیان اینکه مسجد به عنوان یک مکان امن و آرام بهترین مکان برای حضور نوجوانان و خانواده هاست و از این فرصت حضور باید برای اجرای برنامه بهره برد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس انگیزه بخشی به کانون ها را یکی از موارد پیگیری توسط رابطین عنوان کرد و افزود: کانون های مساجد در اقصی نقاط استان فارس با دستان خالی اما اراده ای محکم برنامه های مسجد را پیش می برند.


وی از پیگیری بیش از 50 خدمت برای استفاده کانون های مساجد در ایام اوقات فراغت تابستان خبر داد و گفت: این خدمات در قالب استفاده از استخر و سینما، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی، سالن ورزشی و دیگر حوزه ها از جمله اسکان در مشهد و شیراز ارائه می شود.


این گزارش می افزاید: مجتبی میرزایی نسب نیز در جلسه مجازی رابطین کانونی و شهرستانی استان فارس با بیان اهمیت فعالیت و نقش آفرینی شبکه رابطین در جریان سازی فعالیت های فرهنگی و هنری در کانون های مساجد، گفت: برنامه هایی نظیر اوقات فراغت، طرح های قرآنی، کتاب و کتابخوانی، مسابقات و جشنواره ها به عنوان حوزه اقدام و عمل در معاونت فرهنگی هنری تعریف شده است و زیرساخت های شبکه رابطین در معاونت ساماندهی و شبکه سازی صورت می گیرد. 


مدیر امور فرهنگی و تولید محتوای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور تعامل و جدیت همکاری با استفاده از ظرفیت شبکه رابطین با کارشناسان فرهنگی هنری و ساماندهی رقم می خورد تا از این طریق شاهد اطلاع رسانی این فعالیت ها به سایر کانون های مساجد باشیم. 


وی افزود: دستورالعمل ها، آئین نامه ها و شیوه نامه های اجرایی فعالیت های ملی، مذهبی، قرآنی و مسابقات و جشنواره ها در حال انجام و ابلاغ است و نیاز جدی است که شبکه رابطان با نقش آفرینی خود بر شرکت پرشور اعضای کانون های مساجد در این برنامه ها بیافزایند.


میرزایی نسب بر همکاری رابطین در اطلاع رسانی 2 برنامه قرآنی «مسجد؛ پایگاه قرآن» و شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» تاکید کرد و گفت: مهلت شرکت در مسابقات پایان تیرماه است و فعالیت های مسجد پایگاه قرآن نیز باید در سامانه بچه های مسجد ثبت شود.