نشست هماهنگی برنامه های هفته جهانی مسجد برگزار شد
نشست هماهنگي برنامه هاي هفته جهاني مسجد برگزار شد

نشست هماهنگی برنامه های هفته جهانی مسجد برگزار شد

به دعوت و ميزباني شوراي اسلامي شهر شيراز نشست هماهنگي برگزاري برنامه هاي هفته جهاني مسجد در تالار سعدي ساختمان اين شورا برگزار شد.
شناسه خبر : 49870 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی امروز سوم مردادماه در این نشست، ضمن اشاره به نقش و جایگاه مسجد، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار های اخیر خود کلیدواژه مسجد را بار ها مورد استفاده قرار داده اند که این امر از سوی معظم له اهمیت و جایگاه خانه های خدا را بیش از پیش نمایان می سازد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس فلسفه نامگذاری روز جهانی مسجد را بیان هویت مسجد و کارکرد آن برای مردم و به ویژه نسل نو عنوان و تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز اهتمام جدی به برنامه های حوزه مسجد دارند و قراردادن مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی به ویژه در محله را به عنوان یک امر جدی دنبال می کنند.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با بیان اینکه 6 برنامه محوری برای بزرگداشت هفته جهانی مسجد پیشنهاد شده است، افزود: برگزاری اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد، جشنواره علمی، فرهنگی و رسانه ای علامه مجلسی (ره)، برپایی نمایشگاه معرفی دستاورد های مساجد استان فارس، تولیدات رسانه ای و مسندسازی، برگزاری نمایشگاه سیار و تجلیل از اصحاب مسجد، نامگذاری محلی به نام قدس در شیراز از جمله برنامه های پیشنهادی این ایام است.


براساس این گزارش، محمدرضا هاجری، سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه بر مشارکت همه نهاد ها در برگزاری برنامه های ویژه هفته جهانی مسجد تاکید و خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر شیراز از برنامه های این ایام حمایت خود را انجام می دهد و در این راستا لازم است مرکز رسیدگی به امور مساجد با نمایندگان جلسه مشترک در خصوص تبادل نظر و برنامه ریزی برگزار کنند.


همچنین، حجت الاسلام مجتبی فرهنگی، معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس نیز طی سخنانی با توجه به برگزاری اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد، تاکید کرد: خروجی هایی برای ارائه مقالات در این همایش بین المللی باید وجود داشته باشد و افرادی که به ارائه مقاله و ایراد سخن می پردازند باید به دقت انتخاب شوند.


وی همچنین به نمایندگی از نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از اهتمام شورای اسلامی شهر شیراز و به ویژه کمیسیون فرهنگی و گردشگری در پرداختن به امور مساجد قدردانی کرد.


این گزارش می افزاید: محمدعلی چوبینی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز نیز در خصوص نامگذاری محلی به نام قدس در شیراز، تاکید کرد: در نامگذاری محلی به نام قدس باید تامل بیشتری به عمل آید و پیش بینی هایی صورت گیرد تا بتوان المان قدس را در این محل نصب و در ایام و مناسبت ها نیز مراسم های ویژه را برگزار کرد و لازم است که زیرساخت های لازم برای انجام تبلیغات نیز درنظر گرفته شود.

در ادامه، مرتضی جاویدی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز با اعلام آمادگی برای اطلاع رسانی برنامه های هفته جهانی مسجد، گفت: مسجد به عنوان پایگاه دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شناخته می شود و قاطبه مردم در اذهان خود بیشتر جنبه دینی را دارند و این در حالی است که مساجد امروز، در امور اجتماعی، جهادی و وحدت جمعی ایفای نقش می کنند و باید این مهم در برنامه های هفته جهانی مسجد درنظر گرفته شود.

لازم به ذکر است، در این جلسه که با حضور سیده مریم حسینی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همراه بود، حجت الاسلام بهادری به نمایندگی از اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و علیرضا زارعی به نمایندگی از اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این نشست به بیان نظرات خود و شیوه همکاری در برگزاری برنامه های هفته جهانی مسجد پرداختند.