اقامه عزای حسینی در کانون های مساجد فارس/از برپایی محافل روضه تا موکب های پذیرایی از عزاداران
اقامه عزاي حسيني در کانون هاي مساجد فارس/از برپايي محافل روضه تا موکب هاي پذيرايي از عزاداران

اقامه عزای حسینی در کانون های مساجد فارس/از برپایی محافل روضه تا موکب های پذیرایی از عزاداران

همزمان با فرارسيدن ايام سوگواري شهادت سرور و سالار شهيدان کربلا حضرت امام حسين (ع) و 72 تن از ياران باوفاي ايشان، محافل عزاي حسيني در کانون هاي مساجد فارس برپاست.
شناسه خبر : 49898 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با همکاری دیگر اصحاب و فعالان مساجد همزمان با فرارسیدن محرم الحرام به برنامه ریزی برگزاری برنامه های ویژه این ایام پرداخته و با سیاهپوش کردن مساجد و علم گردانی محافل عزای حسینی را برپا کرده اند.


بنا به گزارش های رسیده از کانون های مساجد فارس، مراسم روضه و نوحه خوانی با سخنرانی واعظان و ائمه جمعه و جماعات با نوای مداحان اهل بیت (ع) از اول محرم در حال برگزاری است که با توجه به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می رسد.


برپایی موکب های پذیرایی از عزاداران حسینی نیز از دیگر برنامه های کانون های مساجد بوده که با توزیع چای، آب و شربت و همچنین توزیع غذای گرم در پایان مجالس همراه است.


این گزارش می افزاید: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله مسابقات نقاشی، کتابخوانی، نمایشگاه های عفاف و حجاب، نمایشگاه های روایت کننده واقعه کربلا، حضور در برگزاری تعزیه خوانی و نشست های پرسش و پاسخ به شبهات نوجوانان از دیگر برنامه های این ایام است.


خاطرنشان می شود، نوجوانان و جوانان عضو کانون های مساجد برگزارکننده برنامه هستند و از این راه عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان کربلا به نمایش می گذارند.