مدیر ستاد کانون های مساجد فارس برنامه های هفته جهانی مسجد را تشریح کرد
مدير ستاد کانون هاي مساجد فارس برنامه هاي هفته جهاني مسجد را تشريح کرد

مدیر ستاد کانون های مساجد فارس برنامه های هفته جهانی مسجد را تشریح کرد

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فارس در سي و نهمين جلسه از سلسله نشست هاي مديران پاسخگو به تشريح برنامه هاي هفته جهاني مسجد پرداخت.
شناسه خبر : 50350 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی 15 مردادماه در سلسله نشست های مدیران پاسخگو که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شده بود، ضمن اشاره به نقش و اهمیت موضوع مسجد، گفت: لازم است هر کس در هر جایگاهی که است، در راستای تکریم و تقویت فعالیت ها در این مکان مقدس تلاش کند.  


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه مسجد به عنوان مکانی مهم برای نسل نوجوان، جوان و حتی نونهال بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با مشارکت دستگاه های زیربط امر مسجد، ویژه برنامه‌هایی در راستای تکریم و شناخت ظرفیت ‌های مسجد در حال برنامه ریزی است.


وی خاطرنشان کرد: از 25 تا30 مرداد ماه که هفته منتهی به روز جهانی مسجد است، ویژه برنامه‌هایی درنظر گرفته شده است که در روز سی‌ام مرداد ماه در مسجد بین المللی نصیر الملک، اجلاس نخبگان مساجد فارس را داریم.  

حجت الاسلام امیدی افزود: نمایشگاه تحت عنوان «محراب» از 28 تا 30 مرداد در 2 نوبت صبح و عصر در مسجد تاریخی شکرالله خان از دیگر برنامه‌ هاست که این نمایشگاه دارای 17 غرفه منتخبین مساجد بوده که کار‌ های خود را ارائه می دهند.

  
براساس این گزارش، در این نشست از پوستر پویش «رواق کتاب» برای معرفی کتاب در مساجد فارس، با هدف همکاری هرچه بیشتر کتابخانه های عمومی و مساجد رونمایی شد.


محمدحسین فیروزی در خصوص این پویش به خبرنگاران گفت: پویش رواق کتاب در سه رده سنی، کودک (هفت تا ۱۲)، نوجوان (۱۲ تا ۱۸) و جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) برگزار می‌شود.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: علاقمندان می‌توانند تا ۱۵ شهریورماه و همزمان با اربعین حسینی کتاب مورد علاقه خود را از نزدیک ترین کتابخانه عمومی استان به امانت گرفته و با معرفی کتاب در بین نمازگزاران مسجد، ویدئو آن را برای شرکت در این جشنواره به سامانه مسابقات الکترونیکی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس samakpl.ir ارسال کنند.


این گزارش می افزاید: عباس فرج زاده نیز در این نشست گفت: در جلسات مستمر مدیران پاسخگو که با ابتکار اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در دولت سیزدهم بنا نهاده شده است در تلاش هستیم فضای مثبت و موثری را برای گفتگوی دو طرفه، بین مدیران دستگاه های اجرایی استان و اصحاب رسانه بعنوان نمایندگان افکار عمومی ایجاد کنیم.


سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس همچنین بر مشارکت همه رسانه ها در انعکاس رسانه ای و پوشش خبری برنامه های بزرگداشت روز جهانی مسجد تاکید کرد.