برگزاری نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی مسجد استان فارس با حضور امام جمعه شیراز
برگزاري نشست ستاد بزرگداشت روز جهاني مسجد استان فارس با حضور امام جمعه شيراز

برگزاری نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی مسجد استان فارس با حضور امام جمعه شیراز

نشست ستاد بزرگداشت روز جهاني مسجد فارس با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شيراز به دبيري ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري و مرکز رسيدگي به امور مساجد فارس برگزار شد.
شناسه خبر : 50381 تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز 17 مردادماه در نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی مسجد استان فارس گفت: در خصوص بزرگداشت روز جهانی مسجد باید برنامه مشخص و مدون مدنظر باشد اما خاصیتی که رویداد ها دارند این است که موجب انسجام نهاد های اجرایی می شود و همه را دور هم جمع می کنند.


نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مسجد به صورت جدی مورد توجه شبکه امامت است، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در باب اداره مسجد سالیان اخیر در فرمایشات خود متذکر شده اند که مدیریت مسجد با امام جماعت است و بقیه فعالان مسجد باید تحت هماهنگی با امام مسجد فعالیت داشته باشند.


امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه از فرصت روز جهانی مسجد باید بر تدوین برنامه ها استفاده کرد، افزود: در خصوص امر مسجد همه باید پای کار باشند و کار هماهنگ شکل بگیرد.


وی توصیه کرد: با همکاری بسیج مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد نمودی از حضور نوجوانان، جوانان و اهالی مسجد نیز در حاشیه برگزاری برنامه های روز جهانی مسجد برای شرکت کنندگان به نمایش درآید.


براساس این گزارش، حجت الاسلام امیدی نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه های بزرگداشت روز جهانی مسجد، گفت: طبق برنامه ریزی هایی که از سه ماه پیش پیگیری شده است، مجموعه برنامه ها در هفته منتهی به 30 مردادماه؛ روز جهانی مسجد برگزار خواهد شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: نامگذاری روز جهانی قدس به جهت مقاومت در برابر صهیونیسم جهانی است.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس ضمن تشریح زمینه های همکاری نهاد های اجرایی، از همراهی و هم افزایی در اجرای برنامه های ویژه روز جهانی مسجد قدردانی کرد.


این گزارش می افزاید: حجت الاسلام عادل حاجی پور، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس نیز در این نشست از ابلاغ برنامه های روز جهانی مسجد به ائمه جمعه سراسر استان فارس با هدف پرداختن به این موضوع در خطبه های نماز جمعه خبر داد.


همچنین، حجت الاسلام حسین ملک مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در این نشست در خصوص انتشار پوستر و بنر مربوط به برنامه های ایام بزرگداشت روز جهانی مسجد اعلام آمادگی کرد.


لطف الله شیبانی، فرماندار شیراز نیز در خصوص تامین امنیت برنامه ها و تسهیل شرایط ترافیکی محل برگزاری نمایشگاه قول مساعد داد.

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز از تصویب اعتبار و نظر مساعد شورای شهر و شهرداری در اجرای برنامه های روز جهانی مسجد خبر داد و گفت: یکی از سیاست های کلی شورا، مسجد محوری است و برنامه های طرح محله محوری نیز با محوریت مسجد انجام می شود.


در ادامه، افسانه خواست خدایی، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز نیز در خصوص نامگذاری یکی از معابر شیراز به نام قدس در راستای گرامیداشت روز جهانی مسجد، گفت: طبق تصویب شورا حدفاصل میدان آزادی تا میدان قائم (عج) طی مراسمی به نام بلوار قدس نامگذاری خواهد شد و تلاش شده است که اعتبارات برنامه های فرهنگی با محوریت مسجد در اختیار مردم محله قرار گیرد.


لازم به ذکر است، در این نشست سرهنگ رضایی، رئیس بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس، حجت الاسلام رحیم صفری گرایی به نمایندگی از اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت الاسلام مویدی به نمایندگی از حوزه علمیه و علی رهایی به نمایندگی از اتاق اصناف استان فارس به بیان نظرات و شکل همکاری نهاد متبوع در خصوص برنامه های روز جهانی مسجد پرداختند.