تولید و توزیع روزانه سه هزار فالوده شیرازی بین زائران حسینی به همت بچه های مسجد حیدر زرقان
توليد و توزيع روزانه سه هزار فالوده شيرازي بين زائران حسيني به همت بچه هاي مسجد حيدر زرقان
مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد حیدر شهرستان زرقان خبر داد:

تولید و توزیع روزانه سه هزار فالوده شیرازی بین زائران حسینی به همت بچه های مسجد حیدر زرقان

قدسي گفت: در ايام اربعين روزانه سه هزار فالوده شيرازي در موکب احمد بن موسي (ع) استان فارس به همت بچه هاي مسجد حيدر زرقان بين زائران حسيني توليد و توزيع خواهد شد.
شناسه خبر : 50573 تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۴

علی قدسی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، گفت: با توجه به گرمای هوای شهر کربلا و استقبال زائران حسینی از خوراکی های خنک، این موکب اقدام به تولید و توزیع فالوده شیرازی که یکی از پر طرفدارترین خوراکی های شیراز که محبوبیت جهانی نیز دارد، پرداخته است.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد حیدر شهرستان زرقان با یادآوری این نکته که این فعالیت در موکب احمد بن موسی (ع) استان فارس صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: تمام هزینه های آن با کمک ها و نذورات مردمی اداره می شود و اعضای کانون شهدا و بچه های مسجد و حسینیه حیدر زرقان در این امر مشارکت دارند.


وی با بیان اینکه روزانه بین 2 تا سه هزار فالوده بین زائران توزیع خواهد شد، یادآور شد: این خدمت رسانی بخشی از بخش های گسترده موکب است که با استقرار دستگاه تولید فالوده، 10 نفر به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.


قدسی همچنین گفت: موکب احمد بن موسی (ع) استان فارس در شارع روضتین کربلای معلی پذیرای عموم زائران و عاشقان حسینی است.


وی افزود: در ایام دیگر از سال نیز در شهرستان زرقان و شیراز برای پذیرایی در مراسم هایی مانند نیمه شعبان، ماه محرم و عید غدیر اقدام به تولید و توزیع فالوده شیرازی می شود.


لازم به ذکر است؛ موکب احمد بن موسی (ع) استان فارس از محل نذورات مردمی و حمایت ‌های خیران هر ساله برپا می شود و به ‌صورت روزانه میزبان پنج تا 6 هزار نفر زائر اربعین حسینی است که علاوه بر ارائه خدمات اسکان، پذیرایی سه وعده صبحانه، ناهار و شام، خدمات درمانی با برپایی درمانگاه‌ و همچنین خدمات فرهنگی را به زائران ارائه می‌ دهد.