هدف برنامه های روز جهانی مسجد، بیان هویت مسجد و کارکرد های آن برای نسل نو است
هدف برنامه هاي روز جهاني مسجد، بيان هويت مسجد و کارکرد هاي آن براي نسل نو است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس:

هدف برنامه های روز جهانی مسجد، بیان هویت مسجد و کارکرد های آن برای نسل نو است

حجت الاسلام و المسلمين اميدي با بيان اينکه مسجد مکاني است که همه به آن عشق ومحبت دارند، گفت: هدف از برگزاري برنامه هاي روز جهاني مسجد، بيان هويت مسجد و کارکرد هاي آن براي نسل نو و مردم است.
شناسه خبر : 50738 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین حسین امیدی امروز 30مرداد ماه در اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد در استان فارس که با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، در مسجد جامع شهدای شیراز برگزار شده بود، گفت: فعالیت‌ ها برای برگزاری این اجلاسیه از چهار ماه قبل آغاز شده است و بسیاری از نهاد ها و دستگاه های اجرایی در برگزاری این اجلاسیه پای کار آمدند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس و دبیر اجلاسیه در ادامه به تشریح برنامه ها و اقدامات صورت گرفته نهاد ها در حوزه مسجد پرداخت و افزود: بحمدالله شاهد کار های خوبی در حوزه مسجد از سوی نهاد های محتلف اجرایی هستیم.


حجت الاسلام حسین امیدی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، اظهار داشت: ساماندهی کانون ها از طریق سامانه بچه های مسجد، برگزاری مرحله استانی شانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان و بازدید از کانون ها و پایگاه های اوقات فراغت  از جمله اقدامات بوده است.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس تشکیل شورای حل اختلاف مساجد فارس، تهیه شناسنامه ۲۰۰ مسجد، تدوین اولین و آخرین اطلس مساجد استان فارس و تحول در نحوه حسابرسی مالی مساجد را از اقدامات این مرکز ذکر کرد.


وی کمک به ساخت خانه عالم و مساجد را از اقدامات شاخص معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس دانست و از اقدامات شورای شهر و شهرداری شیراز نیز به مرمت، بازسازی و بهسازی بیش از ۳۰۰ مسجد و حسینیه اشاره کرد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس و همچنین همکاری همه نهاد ها به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه، سپاه فجر فارس، شهرداری و شورای شهر شیراز در برگزاری این اجلاسیه قدردانی کرد.


لازم به ذکر است؛ اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد در شیراز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت اسلامی عراق، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس، مدیران کل نهاد های فرهنگی و اجرایی، اصحاب و ارکان مساجد از سراسر استان برگزار شد.