همه ظرفیت های محله باید در جهت نقش آفرینی مسجد قرار گیرد
همه ظرفيت هاي محله بايد در جهت نقش آفريني مسجد قرار گيرد
فرمانده سپاه فجر استان فارس:

همه ظرفیت های محله باید در جهت نقش آفرینی مسجد قرار گیرد

سردار بوعلي در اجلاسيه بين المللي روز جهاني مسجد، در استان فارس که با مشارکت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس برگزار شد، با تاکيد بر اولويت قرار گرفتن مساجد در فعاليت ها، گفت: همه ظرفيت هاي محله بايد در جهت نقش آفريني مسجد قرار گيرد.
شناسه خبر : 50745 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، سردار یدالله بوعلی امروز 30مرداد ماه در اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد در استان فارس که در مسجد جامع شهدای شیراز برگزار شده بود، گفت: فلسفه مسجد این است که محل هدایت بشر است وهمه نقش آفرینان در مسجد باید بدانند که هر کسی به نوعی باید خدمت کند تا مسجد در جایگاه خود نقش آفرین باشد.


فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه بنای ما اولویت دادن به محوریت مسجد در فعالیت‌ هاست، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت های محله باید در جهت نقش آفرینی مسجد قرار گیرد و برای داشتن یک محله اسلامی همه باید در مسجد فعالیت و نقش آفرینی داشته باشته باشیم.


وی با اشاره به بحث احیای مساجد، به بازسازی و بهسازی بیش از ۵۰۰ مسجد توسط سپاه فجر فارس اشاره و اظهار داشت: ۶۹ مسجد غیرفعال در سال گذشته شناسایی شدند و با فعالیت پایگاه‌ های مقاومت بسیاری از آنها فعال شده است.


بوعلی همچنین با تاکید بر انتقال پایگاه‌های مقاومت به مساجد، به صورت منسجم در سطح استان، افزود: : در دو سال گذشته ۲۹ دارالقرآن در استان افتتاح شده و 110 دارالقرآن دیگر جزء مصوبات است.