مسجد باید سنگر دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشد
مسجد بايد سنگر دفاع از نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه باشد
دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق در اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد در شیراز تاکید کرد:

مسجد باید سنگر دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشد

حجت الاسلام والمسلمين سيد هاشم الحيدري يکي از وظايف مهم مساجد را جهاد تبيين عنوان کرد و گفت: مسجد بايد سنگر دفاع از نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه باشد.
شناسه خبر : 50747 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری امروز 30مرداد ماه در اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد در استان فارس که به میزبانی مسجد جامع شهدای شیراز برگزار شده بود با بیان اینکه به تعبیر امام راحل مسجد سنگر است، گفت: در اسلام 2 مسجد داریم یکی مسجد ضرار که بنایش با فتنه است و دیگری مسجدی داریم که بنایش با تقواست و این مسجد اسلامی و حقیقی است که تبدیل به سنگر می‌شود.


 دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق با تاکید بر اینکه مسجد بدون سیاست و ولی فقیه، مسجد سکولار می‌شود، خاطرنشان کرد: کسی که مساجد را در ایران احیا کرد، امام خمینی (ره) بود که با انقلاب ایشان دیوار و فعالیت بی ‌روح و بی‌ جان از مساجد رخت بر بست.


این نماینده جبهه مقاومت عراق با تاکید بر اینکه امروز ما در جنگ هستیم و مسجد باید حامی مقاومت باشد، گفت: امروز اگر مسجد جایگاه دفاع از ولی فقیه نبود و از نایب امام زمان دفاع نکرد، مسجد سکولار است، همانگونه که در مسجد کوفه از نایب و فرستاده امام (مسلم) دفاع نکرد و مسجد سکولار شد. 


وی با تاکید بر اینکه قطب ‌نمای دشمن سمت جبهه حق است و هدف اول آنان ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: شما مردم ایران در این 44 سال با خون و دلاوری، ولی فقیه را حمایت کردید و به اینجا رسیدید. 


الحیدری با بیان اینکه هدف سفارت آمریکا در عراق، تخریب چهره ایرانیان در اذهان مردم عراق است، تصریح کرد: امروز دفاع از جمهوری اسلامی و دفاع از شخص ولی فقیه، امام خامنه ‌ای، از اوجب واجبات و حتی مهم تر از نماز، روزه و حج است. 


دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با تاکید بر اینکه مسجد باید سنگر دفاع از نظام جمهوری اسلامی و تبیین ولایت فقیه باشد، یکی از وظایف مهم مساجد را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: 19 بهمن 1400 که دیدار مقام معظم رهبری با نیروی دریایی است، برای شیعیان یک روز فراموش نشدنی است چرا که ایشان، جهاد تبیین را حکم فوری قطعی بیان کردند. 


وی با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بیان اینکه این شهیدان میدان عمل خود را که عرصه نظامی بود، شناختند و صف اول جبهه خونین بودند، تاکید کرد: ایشان مطیع امر، ولی فقیه بود، و من فکر می‌کنم مسئله ولایت فقیه غریبانه است و این‌ مسائل باید تبیین شود.