درخشش دوباره کانون «منتظران ظهور» کازرون در چهارمین رویداد ملی «فرهنگ و هنر بچه های مسجد»
درخشش دوباره کانون «منتظران ظهور» کازرون در چهارمين رويداد ملي «فرهنگ و هنر بچه هاي مسجد»

درخشش دوباره کانون «منتظران ظهور» کازرون در چهارمین رویداد ملی «فرهنگ و هنر بچه های مسجد»

مدير کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون از درخشش دوباره کانون در رويداد ملي«بچه هاي مسجد» خبر داد و برنامه هاي کانون در رواق قلم را تشريح کرد.
شناسه خبر : 52366 تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۷

محمدجعفر شفيعي در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: با توجه به حجم فعاليت هاي کانون در سال 1401 چهارمين سال پياپي است که توانستيم همچون سنوات گذشته حضوري فعال در  رويداد ملی «بچه های مسجد» داشته باشيم و با انجام فعاليت هاي فرهنگي و هنري موفق به کسب رتبه شويم.


مدير کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون با اشاره به کسب مقام های متعدد در این رویداد ملی، خاطرنشان کرد: در اولين رويداد در سال 1398رتبه سوم کشور در رشته «ساماندهي و شبکه سازي»، در سال 1399 در دومين رويداد رتبه دوم کشور در رواق «ترنج» و در سال های 1400 و 1401 در سومين رويداد ملي رتبه شایسته تقدیر ویژه کشور در رواق «قلم» دست يابد.


وی گفت: پس از طي فرآيند ارزيابي و بررسي آثار و گزارش هاي ثبت شده کانون‌هاي مسجدي در سامانه بچه‌هاي مسجد، در سه سطح پالايش اوليه، ارزيابي استاني و ارزيابي ملي، کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون در چهارمين رويداد ملي «بچه های مسجد» در سال 1401 حائز رتبه شایسته تقدیر ویژه در رواق «قلم» شد.


شفيعي به فعاليت هاي متنوع کانون در طول سال در رواق «قلم» اشاره کرد و گفت: برگزاري محافل ادبي «اهل قلم»، برگزاري آموزش داستان نويسي و قصه گويي همچون ايده يابي و ايده پردازي، نوشتن طرح داستان، انتخاب زاويه ديد، نوشتن داستان، بازنويسي و ويرايش داستان، شخصيت پردازي، فضاسازي و ... به منظور جذب و تشويق کودکان به قصه گويي برگزار شده است.


این فعال فرهنگی مسجدی یادآور شد: شناسايي و پرورش هنرمندان کانون با برگزاري کلاس هاي آموزش هاي نويسندگي، استعداديابي کودکان و نوجوانان جهت دعوت به شعرخواني، برگزاري شب شعر بمناسبت هاي مختلف در طول سال، برگزاري سلسله نشست هاي تخصصي ادبي و شعرخواني دورهمي، گپ ادبي و مشاعره، برگزاري کلاس هفتگي ‌آموزش اصول شعر و شاعري، کارگاه آموزش تکنيک هاي نويسندگي و کارگاه داستان کوتاه با هدف رشد فکري و پيوند نوجوان با مسجد با رويکرد برنامه‌هاي مسجد نیز برگزار شده است.


وی افزود: نقد و بررسي آثار نويسندگان عضو کانون، برگزاري سلسله نشست هاي تخصصي شعر آييني صراط با حضور اعضاي کانون ادبي، برگزاري مسابقه ادبي دلنوشته به مناسبت هاي مختلف، برگزاري مسابقه شعر و شعرخواني، انتشار ويژه نامه به مناسبت هاي مختلف از اهم فعاليت هاي کانون در رواق «قلم» بوده است.


مدير کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون بيان داشت: يکي از بستر ‌هايي که اين طرح ملي، براي بچه ‌هاي مسجد ايجاد مي ‌کند، فرصت انس با کتاب به عنوان يارمهربان و مطالعه کتاب ‌هاي مفيد است که در اين راستا اين کانون فرهنگي هنري با معرفي کتاب هاي متنوع در مناسبت هاي مختلف و همچنين برگزاري جلسات خوانش و نقد و بررسي کتب معرفي شده در طرح ملي در قالب طرح ملي شنبه هاي با کتاب به طور هفتگي در کانون انجام شد، بطوري که نزديک به 17 هزار نفر اعضاي اين کانون از سال 98 تاکنون در مسابقات کتابخواني در سامانه بچه هاي مسجد با 60 عنوان مسابقه شرکت نموده اند.


شفيعي، اجراي طرح ملي «مسجد، کانون نشاط» با برگزاري برنامه هاي مشترک با مدارس در جهت تقويت روحيه مذهبي و جذب حداکثري جوانان و نوجوانان به مسجد را از ديگر فعاليت هاي کانون برشمرد و گفت: همکاري با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان به مناسبت هاي مختلف به ويژه در برگزاري مسابقات کتابخواني، ويژه برنامه هاي تجليل از خانواده معظم شهدا و در طرح ملي سه شنبه هاي تکريم، اجراي طرح نذر کتاب، برگزاري کلاس هاي هنري، برگزاري دوره هاي آموزش هنرهاي دستي، مهارت افزايي و کارآفريني زنان، برگزاري نمايشگاه هنرهاي تجسمي و توليدات هنري اعضاي کانون، برگزاري مسابقه فرهنگي با عنوان «هر عکس، يک بيت شعر» با هدف گراميداشت ياد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برگزاري مسابقه پادکستي «خوانش اشعار سعدي» بمناسبت روز بزرگداشت سعدي از جمله برنامه هاست.

مدیر کانون منتظران ظهور ادامه داد: برگزاري محافل انس با قرآن با دعوت از حافظان و قاريان برتر و برگزاري مسابقات قرآني، برگزاري ويژه برنامه هاي بزرگداشت دهه کرامت، برگزاري مسابقه نقاشي بمناسبت هاي مختلف ويژه کودکان و نوجوانان، برگزاري جلسات نقد و بررسي فيلم، برگزاري کلاس‌هاي آموزشي به کودکان و نوجوانان، برگزاري کلاس هاي آموزشي تقويتي براي دانش آموزان در راستاي کمک به رشد علمي بچه هاي مسجد، راه‌اندازي کارگاه آموزش خياطي و گلدوزي به بانوان، برگزاري سلسله نشست هاي روشنگري و بصيرت‌افزايي در مناسبت هاي مذهبي و ملي، برگزاري مسابقه روزنامه ديواري، برگزاري نمايشگاه اقتصاد مقاومتي، برگزاري نمايشگاه عفاف و حجاب، تهيه و توزيع حدود يک هزار بسته مواد غذايي و بهداشتي با همکاري خيرين طي چندين مرحله به نيازمندان و قشر آسيب پذير جامعه و ... از ديگر فعاليت هاي اين کانون فرهنگي هنري در طول سال است.


وي يادآور شد: برنامه‌هاي فرهنگي مساجد نبايد به فصل تابستان و آن‌هم در حد کلاسهاي قرآن و اخلاق و ورزشي محدود شود بلکه نخست بايد مساجد براي تمامي فصول سال براي نوجوانان و جوانان محل برنامه داشته باشند و دوم اينکه کلاس‌هاي مساجد بايد علاوه بر مطابقت با نيازهاي روز نوجوانان و جوانان بر مبناي بنيه اعتقادي صحيح اجرا شود.


شفيعي در پايان با تأکيد بر اينکه اگر به دنبال خروجي مثبت از کانون ها هستيم، بايد برنامه‌هاي فرهنگي تربيتي مستمر و مداوم در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد داشته باشيم، بيان داشت: ما در کانون برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري بصورت مستمر را اجرا کرده‌ايم يعني مطابق با فصول مختلف سال برنامه‌ها را طراحي و اجرا مي‌کنيم.