کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شهر خاوران در رواق همدلی به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد
کانون فرهنگي هنري امام حسين (ع) شهر خاوران در رواق همدلي به عنوان شايسته تقدير شناخته شد

کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شهر خاوران در رواق همدلی به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد

عنوان شايسته تقدير در رواق همدلي چهارمين رويداد ملي «فرهنگ و هنر بچه هاي مسجد» خبر داد.
شناسه خبر : 52504 تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

علی اصغر حسینی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: کانون های فرهنگی هنری در بستر مسجد مکان امنی برای رشد، تربیت و تعالی روح نوجوانان و‌ جوان و سنگر مستحکمی بر حل مسائل و مشکلات محله هستند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شهر خاوران خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شهر خاوران نیز با همین رویکرد، فعالیت های خود را برنامه ریزی و با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری در خود مسجد و با محوریت امام جماعت، نوجوانان و جوانان را با نگاه تشکیلاتی تربیت می کند.


وی در ادامه یادآور شد: در کانون سعی و تلاش کردیم تا در کلیه رواق های تخصصی انجام مأموریت کنیم و در چند رواق نیز با توجه ویژه تر کار را دنبال کنیم. 


حسینی ضمن تشریح برنامه های صورت گرفته و ثبت شده در رواق همدلی، گفت: در رواق همدلی تلاش شد تا با اجرای برنامه های همایش های عفاف و حجاب، کارگاه های سبک زندگی، نشست های تخصصی جمعیت و فرزند آوری، تولید محتوا و نشریه های تخصصی در این حوزه، حضور در مدارس و اجرای برنامه های فرهنگی، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه با مدارس نزدیک به کانون، برگزاری کارگاه های مشاوره ویژه والدین، اعزام مربی و مشاور به کمپ های ترک اعتیاد و کمک های مومنانه نقش آسیب های اجتماعی را کم رنگ کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شهر خاوران افزود: در مسئله عفاف و حجاب نیز با ارائه نمایشگاه محصولات حجاب با کیفیت های برتر و اجناس ایرانی، فروش اینترنتی محصولات حجاب، برگزاری چالش های مجازی و... سعی در احیای کارکرد های اجتماعی مسجد شده است.


وی با اشاره به دیگر برنامه های کانون، اظهار داشت: از دیگر برنامه های کانون تشکیل صندوق قرض الحسنه با هدف بهره مندی اهالی مسجد از وام  بدون سود و با کارمزد مصوب بانک مرکزی یعنی چهار درصد بوده است و جهت تامین نیاز های ضروری، کمک هزینه های تحصیلی، درمانی، وام اربعین این خدمات توسط کانون صورت می پذیرد.


حسینی در پایان یادآور شد: در اجرای کلیه برنامه ها هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج)، هیئت منتظران ظهور و ارکان کانون امام حسین (ع) همگی تلاش کردند تا این موفقیت ارزشمند برای استان فارس حاصل شود.