برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های مساجد استان فارس تشریح شد
برنامه هاي هفته کتاب در کتابخانه هاي مساجد استان فارس تشريح شد
در آستانه فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت:

برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های مساجد استان فارس تشریح شد

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فارس ضمن تشريح برنامه هاي هفته کتاب و کتابخواني در کتابخانه هاي مساجد استان، گفت: 369 کتابخانه مخزن دار و 35 کتابخانه باز شبستاني در مساجد فارس فعاليت دارند.
شناسه خبر : 52864 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، حجت الاسلام حسین امیدی امروز (21 آبان) در آستانه فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه روز» صدا و سیمای مرکز فارس گفت: مساجد از دیر باز دارالعلم بوده اند و کتابخانه های مساجد، ظرفیتی در دل خانه های خداست که به واسطه آن اهالی محله می توانند از آن برای فعالیت های علمی و پژوهشی استفاده کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ضمن تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های مساجد استان، افزود: 369 کتابخانه مخزن دار و 35 کتابخانه باز شبستانی در مساجد فارس فعالیت دارند.


وی برپایی نمایشگاه های کتاب در مسجد برای استفاده مردم محله، تقدیر از فعالان حوزه کتاب، مسابقت کتابخوانی، بازدید از کتابخانه های مساجد فعال، تکریم کتابداران، تقدیر از اعضای فعال کتابخانه را از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.


حجت الاسلام امیدی از برپایی طرح «شنبه های کتاب» در کتابخانه های مساجد استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به مدت 2 سال است که از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، با هدف معرفی کتاب های مفید برای مردم محله و نمازگزاران به همت کانون های مساجد استان برگزار می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس اجرای طرح «پالایش کتاب» را دیگر برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان و تاکید کرد: در قالب این طرح کتاب های کتابخانه های مساجد به روز سانی و کتاب های نو جایگزین کتاب های کهنه خواهد شد و در این طرح کتاب های خوبی به کتابخانه ها تزریق شده است.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود به راه های جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: باید کاری کرد که مسجد برای نوجوان و جوان امروز جذابیت داشته باشد که در این راستا به تازگی با برگزاری دوره های آموزشی پیشنهاد هایی به اصحاب و ارکان مساجد ارائه شده است.


حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه مساجد به قشر خاصی تعلق ندارند، گفت: در برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد برای همه اقشار و جنسیت ها برنامه تدارک دیده شده است اما اولویت جذب با نونهالان، نوجوانان و جوانان است که در این راستا مهدهای قرآنی، اتاق بازی و اتاق مادر در برخی مساجد راه اندازی شده است و به تازگی نیز از تعدادی از مساجد دوستدار خانواده تجلیل به عمل آمد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین تاکید کرد: باید نهضت آشتای و ارتباط با مساجد را راه اندازی کرد زیرا نیاز نسل امروز این است که به شبهات در مساجد پاسخ داده شود و هر چقدر مردم به اصحاب مسجد محله اعتماد بیشتری داشته باشند، آن مسجد موفق تر است.