لزوم توجه به کتابخانه های مساجد با هدف ترویج فرهنگ مطالعه
لزوم توجه به کتابخانه هاي مساجد با هدف ترويج فرهنگ مطالعه
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تاکید کرد:

لزوم توجه به کتابخانه های مساجد با هدف ترویج فرهنگ مطالعه

قانعي همزمان با هفته کتاب و کتابخواني بر لزوم توجه به کتابخانه هاي مساجد با هدف ترويج فرهنگ مطالعه و رونق بخشي به مساجد تاکيد کرد.
شناسه خبر : 52968 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

حمیدرضا قانعی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از 23 تا 30 آبان ماه برگزار می شود و این موضوع را به ما یادآوری می کند که کتاب چه نقش جدی در زندگی فردی و تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس یادآور شد: یک قاعده در دنیا وجود دارد که هر چقدر کتاب بیشتر در دسترس مردم باشد، طبیعتا میزان مطالعه آنها نیز افزایش پیدا می کند.


وی تاکید کرد: به رغم اینکه رشد تکنولوژی باعث شده است که مطالعه مردم به سمت شبکه های مجازی و در واقع فضای مجازی سوق پیدا کند، همچنان مشاهده می کنیم که در مکان هایی که کتاب به راحتی در دسترس عموم مردم قرار گرفته است، اقبال بیشتری به سمت کتاب وجود دارد.


قانعی کتابخانه های مساجد را یکی از مکان هایی دانست که در آنها کتاب به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد و خاطرنشان کرد: در واقع هر چه به غنی بخشی محتوایی این کتابخانه ها کمک شود، محتوای دقیق تر، بهتر و اثرگذار تری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه ضمن تاکید بر لزوم توجه به کتابخانه های مساجد در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و رونق بخشی به مساجد، افزود: این امر ضمن کمک به رشد فرهنگ مطالعه، آگاهی را در جامعه نیز افزایش خواهد داد.