حضور مسئولان کتابخانه های کانون های مساجد فارس در نشست صمیمی استاندار با فعالان حوزه کتاب
حضور مسئولان کتابخانه هاي کانون هاي مساجد فارس در نشست صميمي استاندار با فعالان حوزه کتاب

حضور مسئولان کتابخانه های کانون های مساجد فارس در نشست صمیمی استاندار با فعالان حوزه کتاب

نشست صميمي محمدهادي ايمانيه با فعالان حوزه کتاب در سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس برگزار شد که با حضور 10 مسئول از کتابخانه هاي کانون هاي مساجد فارس همراه بود.
شناسه خبر : 53151 تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، علی مظفری به نمایندگی از مسئولان کتابخانه های کانون های مساجد فارس در نشست صمیمی استاندار فارس با فعالان حوزه کتاب که در راستای برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شده بود، گفت: احداث و پیش بینی فضا های مختلف در کنار مساجد از اتفاقات مثبت سال های گذشته و به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.


مسئول کتابخانه و کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) شیراز خاطرنشان کرد: تاسیس کتابخانه ها و وقف آنها توسط واقفین نشان دهنده بنای معرفتی و فرهنگ دوستی واقفین بوده است و گستردگی مساجد در محلات مختلف شهر موقعیت گسترش بسیار استثنایی برای فرهنگ کتابخوانی در شهر را فراهم کرده است که این مهم دستخوش مشکلات عظیمی در این اواخر شده است.


وی به روز نبودن منابع و کتاب های موجود در کتابخانه های کانون های مساجد، قدیمی بودن تجهیزات کتابخانه ای و نبود این تجهیزات در بسیاری از کتابخانه ها، استفاده چند منظوره از فضای کتابخانه ای در مساجد و کاهش ساعت کار کتابخانه ها، عدم توانایی پرداخت حقوق کتابدار و نداشتن بیمه، عدم حمایت هیئت امنای مساجد از جمله مشکلات مهم این حوزه برشمرد.


این گزارش می افزاید: محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این نشست صمیمی خطاب به حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که در این نشست حضور داشت، خواستار پیگیری جدی مشکلات کتابخانه های مساجد شد و ابراز امیدواری کرد: امید است که شاهد احیای جدی کتابخانه مساجد باشیم و مدیریت استان نیز در این  زمینه کمک می کند.


لازم به ذکر است: در این نشست نماینده‌ ناشران، چاپخانه داران، نویسندگان، کتابفروشی ها، کانون های فرهنگی مساجد و دبیر انجمن اهل قلم فارس موانع، مشکلات و مسائل را مطرح کردند و در پایان از استاندار پاسخ گرفتند.