کانون های مساجد قلب تپنده ی حوزه فرهنگی اجتماعی جامعه هستند
کانون هاي مساجد قلب تپنده ي حوزه فرهنگي اجتماعي جامعه هستند

کانون های مساجد قلب تپنده ی حوزه فرهنگی اجتماعی جامعه هستند

قانعي در نهمين نشست «هم پاي محراب» تاکيد کرد: اصل باور و يقين ما اين است که کانون هاي فرهنگي هنري مساجد قلب تپنده اي هستند که حوزه فرهنگي اجتماعي جامعه را شکل مي دهند.
شناسه خبر : 53577 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، «حمیدرضا قانعی» مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس، امروز (چهارشنبه 15 آذر) در نهمین نشست از سلسله نشست های «هم پای محراب» در مسجد امام خمینی (ره) شیراز اظهار کرد: اصل باور و یقین ما این است که کانون های فرهنگی هنری مساجد قلب تپنده ای هستند که حوزه فرهنگی اجتماعی جامعه را شکل می دهند.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به نقش مساجد در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: ثابت شده است که نهاد مقدس مسجد پیش برنده اهداف انقلاب اسلامی بوده و هست.


وی خواستار ثبت شناسه ملی از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برای بهره مندی از حمایت های برنامه ای و طرح ها شد و گفت: برای بهره مندی طرح ها از حمایت ها ثبت شناسه ملی ضروری است و طرح ها پس از ارائه بررسی و حمایت می شوند. 

 

حجت الاسلام امیدی نیزدر این نشست طی سخنانی تعامل بین کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام خمینی (ره) را از نقاط قوت اجرای برنامه های محله محوردانست وگفت: این تعامل وهم افزایی با هیئت امنای مسجد قابل تقدیر است و می توان گفت این مسجد، نمونه مسجد تراز انقلاب است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: خدماتی که در قالب اوقات فراغت از جمله استفاده از سینما، استخر و دیگر خدمات اردویی به کانون های مساجد ارائه می شود، برای کانون و همچنین پایگاه بسیج است و فرقی بین این 2 وجود ندارد.


وی خواستار استفاده از ظرفیت و همکاری انجمن های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برگزاری دوره های آموزشی کانون های مساجد به ویژه در خصوص اعزام مربی شد.

 

براساس این گزارش، در ادامه حجت الاسلام موسوی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده دراین مسجد گفت: برنامه هایی نظیر بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی به ویژه در ماههای محرم، صفر و فاطمیه در مسجد با همکاری کانون و پایگاه و دیگر ارکان مسجد برگزار می شود که مورد استقبال عموم مردم محله قرار می گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای (مدظله العالی) شیراز اتحاد بین ارکان مسجد از جمله کانون، پایگاه بسیج و هیئت امناء را از نقاط قوت مسجد برشمرد و تاکید کرد: نوجوانان و جوانان بسیاری دراین محله که ازمحله های کم برخوردار ولی مهم شیراز است جذب مسجد شده اند و برنامه ها با همکاری کانون و پایگاه در همه ایام سال برگزار می شود.


امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) شیراز با بیان مسائل و مشکلات پیش روی برنامه ها خواستار مساعدت برای راه اندازی کتابخانه در مسجد شد و تاکید کرد: همه امورات مسجد از محل کمک های خیرین و مردم انجام می شود و تاکنون هیچ کمکی از نهادها دریافت نکرده ایم واین در حالی است که محله کتابخانه ندارد و این ظرفیت در مسجد وجود دارد که کتابخانه راه اندازی شود.


وی فعالیت گروه های جهادی، برگزاری کلاس های آموزش قرآن در رشته تفسیر، اجرای طرح تلاوت نور و برنامه های ورزشی ویژه نوجوانان و جوانان را از دیگر برنامه ها برشمرد.

 


در این نشست اعضای هیئت امنای مسجد، محمد مهدی علیپور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان و اعضای جوان مسجد و همچنین کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس حضور داشتند.


لازم به ذکر است، سلسله نشست های «هم پای محراب» از سال 1401 در روز های چهارشنبه به میزبانی یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز برگزار می شود که در قالب این نشست ها بخش های مختلف کانون و مسجد مورد بازدید قرار می گیرد.