امروز به برکت انقلاب اسلامی مساجد به محلی برای حضور باشکوه خواهران تبدیل شده است
امروز به برکت انقلاب اسلامي مساجد به محلي براي حضور باشکوه خواهران تبديل شده است
مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) مسجد دانشگاه آزاد اسلامی سروستان:

امروز به برکت انقلاب اسلامی مساجد به محلی برای حضور باشکوه خواهران تبدیل شده است

ليلا غفاري با اشاره به لزوم انسجام بخشي به فعاليت خواهران در مساجد، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامي، خون شهدا و مجاهدت ها، مساجد به محلي براي حضور باشکوه خواهران تبديل شده است.
شناسه خبر : 53653 تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۲

«لیلا غفاری» در آستانه برگزاری نخستین کنگره ملی فعالین خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، گفت: بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و تربیت نیم دیگر جامعه نیز در دست این بانوان است.


مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) مسجد دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سروستان با بیان اینکه حضور با برنامه و انسجام بانوان در مسجد بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: برنامه ها باید به گونه ای برنامه ریزی شود که خواهران از این حضور بهره معنوی و اجتماعی ببرند.


وی تاکید کرد: در یک زمانی با توجه به شرایط موجود و نوع ساختمان مساجد، این شرایط و فضا برای حضور بانوان مهیا نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و مجاهدت ها، مساجد ما به محلی برای حضور باشکوه خواهران تبدیل شده است.


غفاری در ادامه تصریح کرد: اگر کسی این حق را از بانوان بگیرد و یا خود خواهران به بهانه های واهی، خود را از مسجد دور کنند، ممکن است که از مسائل اجتماعی مطلع نشوند و این امر در تربیت فرزندان اثرگذار است چرا که اگر مادر در خصوص مسائل اجتماعی، شرعی و فردی آگاهی نداشته باشد، ممکن است با حرکتی ذهن و روح فرزند خود را مکدر کند.


مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) مسجد دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سروستان ضمن اشاره به برنامه های کانون، گفت: کانون در مسجد دانشگاهی تشکیل شده است و بیش از یک هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین 250 دانش آموز مدرسه سما از فعالیت هایی که در طول سال به ویژه در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله روز دانشجو و هفته دفاع مقدس در مسجد دانشگاه برگزار می شود، شرکت می کنند.


وی یادآور شد: برخی برنامه ها نظیر محفل انس با قرآن، مراسم احیای شب های قدر و شهادت مولا علی (ع) نیز در مسجد دانشگاه برای عموم مردم برگزار می شود که مورد استقبال هم قرار می گیرد.

لازم به ذکر است، نخستین کنگره ملی فعالین خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور فردا سه شنبه 21 آذرماه در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.