بیش از 50 عنوان برنامه در ایام الله دهه فجر در مساجد و بقاع متبرکه اجرا می شود
بيش از 50 عنوان برنامه در ايام الله دهه فجر در مساجد و بقاع متبرکه اجرا مي شود
مسئول کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر استان فارس اعلام کرد:

بیش از 50 عنوان برنامه در ایام الله دهه فجر در مساجد و بقاع متبرکه اجرا می شود

حجت الاسلام اميدي از اجراي بيش از 50 عنوان برنامه همزمان با ايام الله دهه فجر در مساجد و بقاع متبرکه استان فارس خبر داد.
شناسه خبر : 59845 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۸

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگی کانون های فرهنگي هنري مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه فرارسیدن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مساجد و بقاع متبرکه با نصب پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی و بنر و پارچه نوشته های حاوی سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به استقبال برنامه های این ایام رفتند.


مسئول کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر فارس با اشاره به بیش از 50 عنوان برنامه در ایام الله دهه فجر در مساجد و بقاع متبرکه استان، افزود: مراسم دهه فجر با بزرگداشت 12 بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام راحل (ره) به میهن اسلامی آغاز خواهد شد و اصحاب مساجد با بنیانگذار جمهوری اسلامی بیعتی دوباره خواهند بست.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به لزوم تبیین آرمان های امام (ره) و انقلاب برای نسل جوان، خاطرنشان کرد: در همین راستا برپایی نمایشگاه های معرفی دستاورد های انقلاب اسلامی همراه با بازخوانی جنایت های رژیم پهلوی و تشریح دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط ائمه جماعات در بین الصلاتین برگزار می شود.


وی با اشاره به برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری همراه با پاسخگویی به شبهات و سئوالات نوجوانان و جوانان، تاکید کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و پیشکسوتان انقلاب همراه با برگزاری محافل خاطره گویی با حضور پیشکسوتان انقلاب نیز از برنامه های ایام الله دهه فجر مساجد و بقاع متبرکه است. 


 مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس از اجرای مسابقات و جشنواره های متعدد قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی در رشته های مختلف با محوریت ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: کمک های مومنانه با توزیع بسته های کمک معیشتی همراه با برپایی اردوهای جهادی در مناطق محروم از دیگر برنامه هاست.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به دیگر برنامه ها، افزود: برپایی موکب و ایستگاه صلواتی با ارائه خدمات سلامت و پذیرایی همراه با پخش سرود های انقلابی و گرامیداشت مناسبت های مذهبی از جمله شهادت امام موسی کاظم (ع) و عید سعید مبعث نبی مکرم اسلامی (ص) نیز برگزار می شود.


وی با اشاره به برنامه های قرآنی این ایام، یادآور شد: برپایی محافل انس با قران کریم در قالب کرسی های تلاوت و اهدای ثواب طرح «تلاوت نور» به روح شهدای انقلاب از برنامه های قرآنی این ایام است.


مسئول کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر فارس همچنین اظهار داشت: اصحاب مساجد و نوجوانان و جوانان در نماز جمعه 13 و 20 بهمن ماه حضور فعال خواهند داشت و در شب 22 بهمن نیز گلبانگ الله اکبر از ماذنه های مساجد و بقاع متبرکه پخش خواهد شد که با نورافشانی همراه است.