ثبت کانون‌های نخبه‌پرور مساجد نیز با همکاری بنیاد ملی نخبگان دنبال می شود
ثبت کانون‌هاي نخبه‌پرور مساجد نيز با همکاري بنياد ملي نخبگان دنبال مي شود
معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور خبر داد:

ثبت کانون‌های نخبه‌پرور مساجد نیز با همکاری بنیاد ملی نخبگان دنبال می شود

مقدم در مراسم سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در شيراز گفت: ثبت کانون‌هاي نخبه‌پرور مساجد نيز با همکاري بنياد ملي نخبگان دنبال مي شود و تفاهم هاي خوبي در اين زمينه انجام شده است.
شناسه خبر : 60820 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگي هنري مساجد استان فارس، مهدی مقدم امروز چهارشنبه 16 اسفندماه در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد در شیراز گفت: هنر های مختلف از معماری و تذهیب تا خوشنویسی و نمایش و موسیقی در نوع عالی آن که در قرآن و اذان جلوه می‌کند، از مسجد و با مسجد بوده و هست و باید بکوشیم بار دیگر هنر به مساجد برگردد و این اتفاق باید با همت و برنامه ریزی کانون ‌های فرهنگی، هنری مساجد رقم بخورد.


معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور با بیان اینکه فعالیت‌ های فرهنگی و هنری کانون های مساجد باید تربیت محور باشد، خاطرنشان کرد: تئاتر برای تئاتر و سرود برای سرود معنایی ندارد بلکه باید هدف راهبردی آن وضوح تربیتی باشد.


مقدم اظهار داشت: بر اساس آمار عجیبی که به تازگی ارائه شد، تعداد موسسه ‌های قرآنی بیرون از مساجد از فعالیت های قرآنی داخل مسجد بیشتر است و این یعنی حتی قرآن را نیز از مسجد بیرون برده‌ایم و این باید اصلاح شود و فعالیت های قرآنی و فرهنگی هنری به مسجد بیاید.


معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اذعان کرد: مراجعه و رجوع ما به مسجد بحثی تاکتیکی نیست که اکنون و براساس شرایط حساس کنونی برای رونق گرفتن مساجد دنبال شود، بلکه از اساس مساجد باید اینگونه باشد.

 
مقدم همپنین گفت: ثبت کانون‌های نخبه‌پرور مساجد نیز با همکاری بنیاد ملی نخبگان دنبال می شود و تفاهم های خوبی در این زمینه انجام شده است.


خاطرنشان می شود، مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور ائمه جماعات، مدیران کانونها، فرماندهان بسیج، مسئولان استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علما و مبلغین استان فارس در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز برگزار شد و از فعالان فرهنگی مساجد نیز تجلیل به عمل آمد.