برگزاری نشست هم اندیشی ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان زرقان
برگزاري نشست هم انديشي ائمه جماعات و مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان زرقان
به میزبانی دفتر امام جمعه زرقان صورت گرفت:

برگزاری نشست هم اندیشی ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان زرقان

با حضور مدير و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري و مرکز رسيدگي به امور مساجد استان فارس نشست هم انديشي ائمه جماعات و مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان زرقان برگزار شد.
شناسه خبر : 61943 تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» در نشست ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان زرقان با بیان اهداف برگزاری این نشست، گفت: در این دیدار ها و نشست ها سعی بر این است که ضمن آشنایی با برنامه های صورت گرفته، مسائل و مشكلات مساجد و کانون ها نیز بررسی و حل و فصل شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین هم انديشي در خصوص راهكار ها، نحوه حمايت از مساجد و تقويت تعامل و همكاري ائمه جماعات و مديران كانون هاي فرهنگي هنري مساجد را از دیگر اهداف این نشست برشمرد.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس در ادامه ضمن اعلام حمایت از طرح های مساجد و کانون های فرهنگی هنری، خاطرنشان کرد: امام جمعه شهرستان به منزله پدر معنوی و مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد، محل رجوع مسائل و اختلاف هایی است که ممکن است بین اصحاب مساجد به وجود آید.


وی همچنین بر ثبت برنامه های کانون ها در سامانه بچه های مسجد تاکید کرد و اظهار داشت: در خصوص حمایت از کتابخانه های مساجد نیز برنامه هایی نظیر طرح پالایش کتاب، اهدای کتاب و نرم افزار کتابداری و همچنین کمپ ها و سیر های مطالعاتی از کتب مختلف اجرا شده است.


مسجد باید معنویت را به همه ابعاد زندگی سرایت دهد


براساس این گزارش، حجت الاسلام «محمد رضا رئیسی زاده» نیز در جمع ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان زرقان ضمن تاکید بر همفکری و همراهی امام جماعت و اصحاب مسجد، گفت: مقام معظم رهبری در پیام  اجلاسیه نماز در خصوص وظایف امام جماعت و نقش وی در تحول مساجد توصیه هایی ابراز داشته اند.


امام جمعه شهرستان زرقان ضمن تاکید بر محوریت مسجد در جامعه اسلامی، تاکید کرد: در واقع اساس دین ایمان است و زمانی که خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) امر به تخریب مسجد ضرار فرمود، نقش مسجد در این جامعه این است که روح ایمان، تقوا و معنویت جامعه را فراگیرد و از مسجد به خانه ها، مدارس، دانشگاه ها و بازار ها سرایت کند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسجد باید چنین قدرتی داشته باشد که این معنویت را به همه ابعاد زندگی سرایت دهد. 


لازم به ذکر است، در این نشست که به میزبانی دفتر امام جمعه زرقان برگزار شده بود، ائمه جماعات و مدیران کانون ها به بیان مسائل پیش روی، نقطه نظرات و درخواست های خود پرداختند و از زحمات ایشان نیز با اهدای هدیه تقدیر به عمل آمد.


همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اهدای لوح تقدیر ز حمایت های حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا رئیسی زاده، امام جمعه شهرستان زرقان در اجرای برنامه های مساجد تجلیل کرد.